Coca-Cola joogid kaovad koolipuhvetitest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jakobsoni gümnaasiumi õpilased (vasakult) Merilyn Tiit, Aliis Andersohn ja Rasmus Luhakooder istuvad Coca-Cola joogiautomaadi kõrval, kust möödunud nädalast voolab vaid vett.
Jakobsoni gümnaasiumi õpilased (vasakult) Merilyn Tiit, Aliis Andersohn ja Rasmus Luhakooder istuvad Coca-Cola joogiautomaadi kõrval, kust möödunud nädalast voolab vaid vett. Foto: Elmo Riig

Coca-Cola karastusjoogid kaovad lähemate nädalate jooksul Viljandimaa koolide kohvikutest ja asenduvad tervislikumate janukustutajatega.

Jakobsoni gümnaasiumi puhvet lõpetas Coca-Cola magusate jookide müügi möödunud nädala kolmapäeval, kuid endiselt saab sealt osta firma toodetud BonAqua vett.

Kaheksanda klassi õpilased Aliis Andersohn ja Merilyn Tiit küsisid harjumuse tõttu baaridaamilt Sprite’i, kuid leppisid uudist kuuldes veega.

Mõlemad ütlesid, et olid magusate jookide keelamisest juba kuulnud.

«Ema küsis eile õhtul, kas meie koolis ei ole neid juba müügilt ära võetud,» rääkis Aliis. «Cocat ja Sprite’i võiks ikkagi saada olla. Kes ei taha, see ei pea ostma.»

Merilyn lisas, et vesi pole eriti hea ja lubas edaspidi hakata puhvetis pakutavat mahla jooma.

Ostmiskoht on lähedal

Üheteistkümnenda klassi õpilane Rasmus Luhakooder arvas, et karastusjookide koolist kaotamisel ei ole erilist mõtet, sest üle tee on Statoili bensiinijaam, kus neid müüakse.

«Vahetunnid on pikad ja kes tahab, jõuab seal ära käia,» lausus noormees. «Mingil määral on jookide müügi keelamisest õpilaste tervisele kindlasti kasu. Mina lähen edaspidi üle Aura toodetele.»

Kodunduse ja käsitöö õpetaja Marel Ütt sõnas, et ta pole isegi märganud, et Coca-Cola joogid on müügilt kadunud.

«Ma ei joo neid ise ega soovita ka teistele,» lausus õpetaja. «Vaevalt et lapsed vett jooma hakkavad, küllap ostavad baarist jääteed ja mahla.»

Baaridaam Moonika Pärdi jutu järgi kaovad lisaks karastusjookidele puhvetist kartulikrõpsud.

«Ei tea, kas lapsed hakkavad siis vahetundidel Statoili jooksma, kui on suur isu Coca-Cola ja krõpsude järele,» arutles Pärt. «Krõpse küsivad õpilased vähe, küllap on neile kohale jõudnud, mida tervislikust toitumisest räägitakse.»

Koduteel Selverist läbi minnes on baaridaam näinud lapsi karastusjooke ja krõpse ostmas. «Kahtlen, kas ainult koolis müügi lõpetamisest midagi muutub. Sellega peaks kaasnema tervisliku toitumise kampaania.»

Paalalinn müüb viimaseid pudeleid

Paalalinna gümnaasiumi direktor Aavo Palo ütles, et eelmise nädala neljapäeval käis temaga rääkimas kooli baari esindaja.

«Meil jäi selline kokkulepe, et müüki jäävad vesi ja kodumaine mahl,» kõneles Palo. «Olen seda meelt, et toiduvärvidega energiajoogid Coca-Cola karastusjoogid kaovad müügilt, sest need jätavad seintele ja mujale pritsmeid, mis veega maha ei tule. Baarilauad on plekilised ja ma ei kujuta ette, mis värvi laste organismid võivad olla!»

Paalalinna koolist kaovad magusad joogid lähema kuu jooksul, kui laojääk maha müüakse.

Suure-Jaani gümnaasiumi direktori Peeter Sadami sõnul pole kohvik juba paar nädalat Coca-Cola jooke tellinud.

«Edaspidi saab sealt osta teed, kohvi, vett ja mahla nii pakis kui pudelis,» lausus ta. «Püüame aja jooksul sünteetilised joogid ja toiduained müügilt kaotada.»

Kartulikrõpse ei müü kooli kohvik juba paar aastat.

«Õpilased saavad korralikku lõunat, seega pole krõpsud hädavajalik toit,» nentis Sadam. «Lapsed võivad kaloririkkaid karastusjooke ja krõpse osta poest, need ei pea olema kooli kohvikus kättesaadavad.»

Coca-Cola joogid polnud direktori ütlemist mööda kohvikus eriti populaarsed, pigem jõid nooremad lapsed limonaadi ja vett ning vanemad mahla ja teed.

«Tundub, et õpilased on õigete toitumisharjumustega kursis,» rääkis Sadam.

KÄITUMISKOODEKS

Coca-Cola kuulub Euroopa Karastusjookide Assotsiatsiooni Liitu, mille vastu võetud käitumiskoodeks näeb ette, et koolides, kus õpivad alla 12-aastased lapsed, ei müüda karboniseeritud karastusjooke.

Möödunud nädala teisipäeval teatas aktsiaselts Coca-Cola HBC Eesti avalike suhete juht Annela Laaneots, et ettevõte kavatseb täita käitumiskoodeksit, millele on alla kirjutanud nende emafirma. Kokkulepe puudutab ka Pepsit.

Allikas: ajaleht «Äripäev»

Tagasi üles