Viljandi internetimüügifirma asub Saksa turgu vallutama

Hans Väre
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Internetikaupluse On24 juht ja osanik Arno Kütt vaatab ettevõtte soomekeelset internetilehekülge. Õige pea kavatsetakse lahti teha ka saksa variant.
Internetikaupluse On24 juht ja osanik Arno Kütt vaatab ettevõtte soomekeelset internetilehekülge. Õige pea kavatsetakse lahti teha ka saksa variant. Foto: Peeter Kümmel

Viljandis tegutsev interneti teel mööblit müüv On24 läheb pärast poolteiseaastast edukat Soomes tegutsemist ka Euroopa suurimale, Saksamaa turule.

On24 on oma Eestist saadavat käivet igal aastal kahekordistanud ja jõudnud juba viieprotsendilise turuosani kogu Eesti mööblimüügist. Eriti märkimisväärne on see number arvestades, et tavaliselt läheb kõigi internetifirmade vahel jagamisele vaid paar protsenti mingi jaekaubandusharu käibest.

Kuigi On24 kaubamärgi all tegutsev osaühing Onshop prognoosib, et käibenumber suureneb Eestis sellel aastal tervelt 90 protsenti, on hoogsaim kasvuaeg siin möödas. Seetõttu läks ettevõte mullu kevadel Soome turule ja kavatseb hiljemalt aasta lõpul tegevust alustada Saksamaal.

Osaühingu Onshop juhatuse liige Arno Kütt, kas teie firma on esimene Eesti internetiäri, mis Saksamaal tegevust alustab?

Minu teada küll. Juba siis, kui 1999. aastal esimest äriplaani kokku panime, oli selge, et ainult Eestis tegutsemisest ei piisa, internetiäri ei saa põhineda ühel riigil.

Kuna Soome on meile kultuuriliselt kõige lähem, sai kõigepealt põhjanaabrid ette võetud. Euroopa suurim turg Saksamaa on loogiliselt järgmine koht ja et Austrial on nendega peaaegu ühine kaubandusruum, siis kavatseme varsti ka sinna jõuda.

Kuidas kliendid teid välismaal paljude konkurentide seast üles leiavad?

Nii Soomes kui Saksamaal leidub küll tavakauplusi, kellel on toetavad internetileheküljed, ja kataloogifirmasid, kes müüvad ka interneti teel, aga meiesuguseid, kes ainult internetis mööblit müüvad, on tegelikult üsna vähe. Soomes olime esimene selline firma, Saksamaal siiski juba on mõni.

Meie peamisteks reklaamikanaliteks saavad Saksamaal Google ja Yahoo! otsingumootorid, kus diivanit või lauda otsivale inimesele näidatakse linke meie koduleheküljele. Soomes on see meetod väga hästi töötanud, Eestis Google kahjuks eriti ei toimi.

Kas Saksamaale tuleb ka mingil moel teistsugust mööblit müüa või lähevad kaubaks enam-vähem samad asjad, mis meilgi?

Võib-olla on sakslased nõudlikumad kui eestlased, kuid erilist vahet pole. Mida enam maailm globaliseerub, seda rohkem müüakse kõikjal ühesugust mööblit.

Omad eripärad on muidugi. Näiteks kui Eestis on vannitoamööbel üldjuhul sisse ehitatud, siis Saksamaal tõstetakse kapp ainult kraanikausi ette, mitte ei panda seina külge.

Kuidas teil Soomes on läinud?

Oleme seal tegusenud eelmise aasta maist. Algul kartsime kahte asja: kas ei osteta üldse või ostetakse liiga palju ja me ei saa hakkama. Õnneks on läinud vahepealse tempoga.

Kui Eestis oli esimesel aastal kuukäive keskmiselt 70 000 krooni, siis Soomes on näitaja olnud umbes poole miljoni peal. See näitab, et start on olnud oluliselt jõulisem kui Eestis.

Milliseid raskusi internetiäris ette tuleb?

Väga oluline on tunda kohalikku kultuuri, et tekst, mis teise maa internetilehekülje jaoks tõlgitakse, poleks kuiv, vaid tavalisele inimestele kergesti mõistetav. See valmistas meile algul raskusi, kuid nüüd oleme neist üle saamas, sest alates suvest on meil Soome tarbeks tööl soomlane ja Saksamaa jaoks sakslane.

Soomes tekitas algul probleeme ka see, et olime esimene Eesti firma, kes üritas kaugmüüki teises suunas. Anttila, Hobby Hall ja teised on ju aastaid kaupa siiapoole saatnud, kuid sinna oli tee sissetallamata.

Kas Eesti on praegu veel käibe poolest teile kõige olulisem maa?

Seda küll. Siinsed kuumüügid jäävad kahe ja poole ning kolme miljoni krooni vahele, Soomes ulatuvad need poolest miljonist kroonist miljonini.

Kas tulevikus peaks tähtsuse järjekord olema vastupidine ning Saksamaa esikohal, Soome teine ja lõpuks Eesti?

Nii peaksid asjad tõesti minema. Eestis täitus meil suvel viis tegutsemisaastat ja igal aastal on käive üle 100 protsendi kasvanud. Sama suurt tõusu ootame ka teistelt turgudelt.

Mis on sellise käibekasvu taga? Kas suurenenud ostujõud või ollakse internetikaubandusega lihtsalt rohkem harjunud?

Ma ei ütleks, et ostujõud on kasvanud. Pigem on asi nii, et kui veel mõne aasta eest internetist otsiti ja siis mindi poodi ostma, siis nüüd käiakse poes vaatamas ja ostetakse internetist. Internet on muutunud kiiremaks, pildid avanevad rutem ja nii nagu panganduse puhul, võetakse ka kaubanduse võrku kolimine hästi omaks.

Hind ei olegi enam kõige määravam, vaid mugavus: ei pea käima ühest kauplusest teise ja kaup tuuakse koju. Ka riske ei ole, sest seadusega on kindlaks määratud, et kui ese kliendile ei meeldi, peame me selle teatud aja jooksul tagasi võtma. Õnneks on Onshopil selliseid juhtumeid alla ühe protsendi, püüame müüa ikka sellist mööblit, mille pärast ei tule häbeneda. Umbes pool meie sortimendist toodetakse Eestis ning teine pool põhiliselt Taanis ja Soomes.

ONSHOP

Omanikud Arno Kütt 70 protsenti (aktsiaseltsi Furniture Window kaudu) ja Peep Kuld 30 protsenti (osaühingu Bagira kaudu).

Töötajaid Viljandis kaheksa, Tallinnas kolm ja Soomes üks.

Ühe kuu jooksul külastab On24 netikauplust Eestis 150 000 ja Soomes

40 000 inimest.

Käive on Eestis 25 miljonit ja Soomes 8 miljonit.

Allikas: Onshop

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles