Paljude ID-kaartide sertifikaarte tuleb uuendada

Kuna esimeste Eestis välja antud ID-kaartide turvasertifikaadid on aegunud või peatselt aegumas, tuleks paljudel isikutunnistuste omanikel mõelda nende uuendamisele.

Kuigi ID-kaardid kehtivad tavaliselt kümme aastat, on kiibile kantud sertifikaatide kehtivusaeg turvalisuse kaalutlusel vaid kolm aastat. Seetõttu peab kaardi kehtivusaja jooksul sertifikaate uuendama kolm korda.

Aegunud sertifikaatidega ID-kaarti võib küll isikut tõendava dokumendina edasi kasutada, kuid elektroonilises keskkonnas (näiteks internetipanka sisenemisel või e-valimistel osalemisel) seda enam kasutada ei saa.

Et lähenevatel valimistel saab esimest korda osaleda ka elektrooniliselt, meenutab Kodakondsus- ja Migratsiooniamet, et sertifikaatide uuendamine nende kehtivusaja lõppemise tõttu on tasuta.

Kõige mugavam ja lihtsam on seda teha interneti teel aadressilt www.sk.ee/uuendus. Sertifikaatide uuendamiseks on vajalik kiipkaardi lugeja ja vastav arvutiseadistus, toimingule kulub ligikaudu viis minutit.

Samuti saab sertifikaate uuendada pangakontorites, AS Sertifitseerimiskeskuse teeninduspunktis Tallinnas ja kõigis migratsiooniameti teenindusbüroodes kogu Eestis.

Sertifikaadi uuendamiseks nii internetis kui klienditeenindaja juures on tarvis teada ID-kaardi PIN-koodi. Samuti on PIN-kood vajalik, kui ID-kaarti kasutatakse elektrooniliseks isikutuvastuseks, sealhulgas e-hääletamise puhul.

Migratsiooniameti teatel saavad kuni 12. oktoobrini kõik oma koodi unustanud inimesed ümbriku uue koodiga erandkorras tasuta. Selleks tuleks pöörduda migratsiooniameti teenindusbüroosse.

Alates 13. oktoobrist saab uue PIN-koodi migratsiooniameti büroodest vaid siis, kui sertifikaatide kehtivusaeg on lõppenud või lõpeb 105 päeva jooksul. Kõigil teistel juhtudel tuleb uue koodi saamiseks pöörduda pangakontoritesse, kus selle väljastamine maksab 90 krooni.

    Tagasi üles