Krõbekülm ilm ajas autojuhte abi otsima

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Nii mõnigi auto ei saanud pakase käes ilma kõrvalise toeta üksi hakkama.
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Nii mõnigi auto ei saanud pakase käes ilma kõrvalise toeta üksi hakkama. Foto: Elmo Riig / Sakala

Uue külmarekordiga päädinud pakasepäevadel pidi osa autojuhte lähemalt või kaugemalt abi otsima, et koolnukangestuses neljarattaline taas ellu äratada.


Viljandimaal autoabi pakkuva osaühingu Teemu Äri töömees käis reedel Viljandimaal käivitamas kaht, laupäeval ja pühapäeval aga kolme autot. Kõik peale ühe olid bensiinimootoriga.



Eeskätt suurmajade juures oli tavaline pilt, kus üks hädaline sai abi teiselt, juba töötava mootoriga auto omanikult. Eile hommikul autoabi ei vajatud.



Mehaanik Tarmo Kaljurand ütles, et mõnikord otsustab auto tõrkuma hakata sõidu ajal ning see tuleb remonti toimetada, kuid läinud nädalavahetusel tuli abi anda üksnes seisnud auto käivitamiseks.



«Ei saa öelda, et külm teeb liiga ainult eakatele sõidukitele. Üks auto oli kõigest kolm kuud vana, aga pidin käima seda kaks korda käivitamas,» rääkis Kaljurand. «Osa inimesi teeb külmaga linna vahel lühikesi otsi, nii et aku ei jõua end ära laadida. Üks oli eelmisel õhtul tulnud Tallinnast, aga hommikul auto ikka ei käivitunud.»



Autotare kaupluse juhataja Mati Männamaa lausus, et pakaseline ilm tõi poele tööd juurde. Osa hädalisi käis ostmas uut akut, teised lasksid vana korrasolekut kontrollida.



«Külm hakkab auto tööd mõjutama, kui õhutemperatuur langeb alla 15 miinuskraadi,» sõnas ta. «Kui auto ei taha käivituda, siis peetakse peasüüdlaseks alati akut, kuigi tegelikult võib põhjus peituda hoopis milleski muus, näiteks vigases elektri- või küttesüsteemis. Lisaks raskusele mootori käivitamisel võib  piduritross kinni külmuda, salongiküte streikida või ilmneda mõni muu häda, mis just külmaga tunda annab.»



Mati Männamaa toonitas, et autot käivitades ei tohi mootorit piinata. «Karmi külma käes ei lähe mootor nii lihtsalt käima kui suvel soojaga. Kui see mõne sekundi jooksul ei käivitu, on mõttekas süüde korraks välja keerata ja siis uuesti proovida. Üle viie-kuue sekundi ei tohiks käivituskord kesta.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles