Mõisaküla raudtee lammutamine algab

Hans Väre
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Edelaraudtee loodab Mõisaküla raudtee ülesvõtmist alustada juba sel kuul, kuid enne tuleb ära oodata valitsuse otsus.

Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaseltsi juhataja Jaan Ratnik rääkis, et Mõisakülas asuvate haru- ja jaamateede demonteerimine käib juba täie hooga, sest selleks piisas Raudteeinspektsiooni lammutusloast.

Pärnu—Reisi—Mõisaküla raudtee kuulub avalike teede nimekirja ning valitsusel tuleb see kõigepealt nende hulgast välja arvata. Edelaraudtee esitas valitsusele sellekohase taotluse juba möödunud aasta 20. detsembril, kuid otsust pole seni tehtud.

«Asi on juba üle mõistuse kaua veninud,» leidis Ratnik. «Küllap mängis siin suurt rolli valitsusevahetus, sest pärast seda pidid ministeeriumid üksteise käest üle küsima, kas keegi pole selles küsimuses oma meelt muutnud.»

Raudteejuhi teada on asjasse puutuvad ministeeriumid oma nõusoleku praeguseks andnud ja valitsus peaks liini avalike teede hulgast välja arvama lähemal ajal.

Kui kaua tööd kesta võiksid, seda ei osanud Ratnik pakkuda, sest Edelaraudtee pole varem ühtegi nii pikka teed üles võtnud.

«Kui Haapsalu liin läks lihtsalt vanarauaks, siis seekord on demonteerimine oluliselt keerulisem, sest tahame suurema osa relssidest uuesti kasutusele võtta,» rääkis ta. «Kardan, et tööde lõpp võib jääda järgmisesse suvesse.»

Edelaraudtee andmetel sõitis viimane reisirong Mõisakülla 1997. ja viimane kaubarong 2000. aastal.

Praeguseks on 49,7 kilomeetri pikkuse liini liiprid nii mädad, et seda mööda saab liikuda vaid dresiiniga. Tee ülesvõtmisega on kiire just seetõttu, et varsti muutub see päris kasutuskõlbmatuks ja siis on materjali väga raske teisaldada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles