Skip to footer
Saada vihje

Televisioon seab end mobiiltelefoni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mobiiletelefon muutub aina keerulisemaks multimeediaseadeks, mis lisaks foto- ja filmikaamerale, raadiole, pleierile ning muudele juba üsna tavapärastele võimalustele hakkab töötama televiisorina.

Tegelikult polegi televisioonisaade mobiiltelefonis enam tulevikumuusika, asi on lihtsalt veel algusjärgus ja seetõttu paljudele tundmatu.

Ülemöödunud nädalal alustasid maailma suurim mobiiltelefonide tootja Nokia ja Soome Ringhääling YLE koostöös paari eratelekanaliga Soomes mobiiltelevisiooni prooviülekandeid. Projekti on kaasatud Soome suuremad mobiilsideoperaatorid TeliaSonera ja Elisa.

Lisaks YLE programmidele saavad 500 testkasutajat Helsingis mobiiltelefonilt vaadata paari rahvusvahelist teleprogrammi, näiteks BBC Worldi ja CNN-i. Mitut programmi ja millise hinnaga kõik soovijad Soomes edaspidi vaadata saavad, pole veel selge.

Lõuna-Koreas pakuvad ettevõtted 12 USA dollari (ehk umbes 140 Eesti krooni) eest kuus mobiiltelefonis vaatamiseks tosinat uudistele ja meelelahutusele keskendunud teleprogrammi.

Suurtest mobiilsideoperaatoritest on mobiiltelevisiooni katsetamisega alustanud näiteks O2 ja Vodafone.

Kui tavalise mobiilside puhul toimib maailmas palju süsteeme ja sagedusi, siis juba on tekkimas erinevad standardid ka televisiooni telefoni edastamiseks.

Nii näiteks on üks põhiline standard DVB-H ehk Digital Video Broadcasting for Handhelds (digitaalne videoülekanne mobiilseadmetele) ja teine DMB ehk Digital Multimedia Broadcasting (digitaalne multimeediaülekanne).

DMB standardiga saab edastada kaks korda rohkem kaadreid, mis tähendab kvaliteetsemat pilti. DMB-le kulub akul ka vähem voolu.

DMB kasuks on otsustanud Jaapani ja Lõuna-Korea telekomifirmad ning Rootsi firma Ericsson. DVB-H süsteemi proovib aga näiteks Soome Nokia.

Hiljuti peetud ülemaailmsel mobiilsidekonverentsil 3GSM ütles Skandinaavia sidefirma TeliaSonera tippjuht Anders Igels, et mobiiltelevisioon on sideäri järgmine kõige kuumem sõna.

USA Bostoni konsultatsioonifirma Consultancy Strategy Analytics hinnangul on aastaks 2009 maailmas 51 miljonit mobiiltelevisiooni vaatajat.

See pole mobiilsides siiski erakordselt suur arv, sest ainuüksi tavalise GSM-mobiilside kasutajaid on maailmas üle 1,29 miljardi.

Kommentaarid
Tagasi üles