Uue tasuta mobiilirakenduse «Anna teada» abil saavad inimesed otse omavalitsusele märku anda kohtadest, mis on korrast ära.
Telefon aitab korda hoida
Prügihunnikust metsa all või lahtisest kaevust saab selle rakendusega nutitelefoni abil pilti teha ning probleemi kirjelduse ja asukoha kaardil ära märkida. Kuigi analoogsed lahendused töötavad mitmes maailma linnas, seisneb Viljandimaal testitud «Anna teada» ainulaadsus selles, et üks programm haarab tervet riiki ehk siis kõiki 226 omavalitsust.
«Kui inimene näiteks teel koju mõnda probleemi märkab, võib see tal kojujõudmise ajaks olla juba ununenud,» selgitas projekti eestvedaja Kaupo Kase. «Kui aga nutitelefon on kaasas, saab ta kohapeal pilti teha ja selle edasi saata.»
Rakendus teeb inimese asukoha järgi kindlaks, millise omavalitsuse territooriumile probleemne koht jääb, ja saadab info selle dokumendiregistrisse või üldisel e-posti aadressil. Süsteemi saab kasutada nii Androidi kui Apple iOS operatsioonisüsteemidega nutitelefonides, kuhu saab vajaliku tarkvara laadida tasuta.
«Omavalitsuse ülesanne on tegelda kohaliku heakorraga,» selgitas Kase seda, mis probleemist pärast teadaandmist edasi saama hakkab. «Inimene ootab, et teatele reageeritakse, ning muidugi oleks viisakas talle vastata, et probleemiga tegeldakse.»
Süsteemiga on liitunud automaatselt kõik omavalitsused ning lisakulusid neile selle kasutamine ei too.
«Seni on kõik niisugused süsteemid töötanud ainult ühe omavalitsuse piirides, meie aga proovime nüüd, kuidas hakkab tööle kogu riiki hõlmav süsteem,» selgitas Kase.
Regionaalministri valitsemisala tellimusel ja Euroopa regionaalarengu fondi toel valminud nutilahendus läks maksma 18 840 eurot.
Regionaalminister Siim Kiisleri sõnul loob mobiilirakendus juurde ühe lihtsalt kasutatava kanali, mille kaudu saavad inimesed omavalitsusega suhelda.
«Väga paljudel inimestel on nutitelefon kogu aeg taskus, seepärast lõimegi juurde ühe kanali, kuidas näiteks võssa kasvanud liiklusmärgist või lõhutud pargipingist omavalitsusele võimalikult lihtsalt teada anda,» rääkis Kiisler.
Rakendus hakkas tööle kolmapäeval ja esimese päevaga edastati selle kaudu kogu Eestis kümmekond teadet. «Eks harjumine võta aega,» lausus Kase. «Asja eesmärk on muidugi see, et probleemid leiaksid lahenduse.»