Skip to footer
Saada vihje

Millest sõltub kooli tulemus?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa Elias

ÜSNA TIHTI üllatab mind inimeste mustvalge suhtumine. Kogesin seda taas, kui lugesin 19. septembri Sakalat, kus Viljandi riigigümnaasiumi juht põhjendab seni veel tagasihoidlikke riigieksamite tulemusi ühe endise gümnaasiumi nõrkade tulemustega eelmisel aastal (vaata lugu «Suure-Jaani gümnaasium astus uuele riigikoolile kannale» — toimetus). Kuna see on kool, kus õppisin 12 aastat ja sain hea ettevalmistuse, jätkamaks õpinguid Tartu ülikooli bakalaureuse- ja hiljem magistriõppes, tundsin, et selliste hinnangute andmine on ülekohtune.

Mõelgem korraks, miks on ühel koolil nõrgad riigieksamite tulemused. Kelles või milles on asi? Kas õpetajates, õpilastes, koolijuhtides, lapsevanemates, koolimajas või milleski muus? Seda on raske öelda.

Mõtleme nüüd edasi. Kui kooli tulemus on mitu aastat nii-öelda keskmine ja kukub ühtäkki kolinal, siis mis muutus? Kas koolimaja muutus koledamaks või ei osanud õpetajad enam õpetada? Vähe tõenäoline, et põhjus on selles. Vastus peitub haridussektori peamises sisendis — õpilastes.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles