Apsud häirisid «Sakala» tellijaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Meeldetuletusteade läkitati 950-le «Sakala» tellijale.
Meeldetuletusteade läkitati 950-le «Sakala» tellijale. Foto: Aivar Aotäht

Eri põhjuste kokkusattumise tõttu sai osa «Sakala» juba tellinud inimesi meeldetuletusarve ja mõnel pole ajaleht postkasti tulnud.


Maakonnalehti ühendava aktsiaseltsi Ühinenud Ajalehed levijuht Erkki Lumisalu ütles, et selle nädala algul jõudis paljude tellijate postkasti «Sakala» nimel meeldetuletus tellimuse pikendamiseks uuel aastal.



«See läks nendele tellijatele, kellel meie andmetel oli tellimus lõppenud või lõppemas,» selgitas ta. «Soovisime teha tellija elu lihtsamaks ja mugavamaks. Toimetusse jõudnud tagasiside põhjal selgub aga, et põhjustasime ka väikest segadust. Eelkõige neile, kellel oli juba leht tellitud.»



Lumisalu andmeil läkitati meeldetuletus 842-le eraisikust ja 108-le juriidilisest isikust «Sakala» tellijale.



Muretseda pole vaja

Tellijad tundsid muret, miks sellist meeldetuletust saadetakse ja kas leht ikka edaspidigi käib.



«Me saame omalt poolt öelda, et kellel leht on tellitud, sellel on tellimusega kõik korras ja muretsemiseks põhjust pole,» kinnitas Erkki Lumisalu. «Segadusi võis põhjustada asjaolu, et tellimus oli võetud vastu napilt enne või pärast meeldetuletuse väljasaatmist.»



Samuti ei saa tema sõnul välistada vigu saaja nimes või aadressis: näiteks vana tellimus oli ühe abikaasa nimel, uue tegi aga teine või erineb aadressi kuju, aga võimalikud on ka näpuvead tellimuse vastuvõtmisel.



«Kellel on tellimus vormistatud või kes lihtsalt lehte tellida ei soovi, võivad  meeldetuletuse rahumeeli igasuguse tähelepanuta jätta — maksmise kohustust ei ole,» rääkis Lumisalu. «Meil on kahju ebamugavuste pärast, kuid tegime seda siirast soovist tellijate elu lihtsamaks muuta. Ühtlasi palume teil tellimust esitades jälgida, et andmed oleksid korrektsed.»



Küsimusele, miks saadeti meeldetuletus ka mõnele inimesele, keda enam elavate kirjas ei ole, vastas Lumi­salu, et kui omaksed surmast teada ei anna, ei saa Ühinenud Ajalehed ja otse «Sakala» lehekandega tegelev aktsiaselts Express Post sellest kuskilt teada.



«Sellise kurva sündmuse puhul ja kõigil teistel põhjustel, kui lehetellija andmetes on tarvis teha muudatusi, palume neist kindlasti teada anda,» lisas Lumisalu.



Ühtlasi soovitas ta tellimuse lihtsustamiseks vormistada ettemaksu asemel otsekorraldusleping. Nii ei pea tasuma suuremat summat pikema perioodi peale ette, vaid iga kuu läheb kontolt maha väiksem summa. Kui pole enam soovi väljaannet lugeda, saab otsekorralduslepingu kohe lõpetada. Seda on võimalik ka mõneks perioodiks, näiteks puhkuse ajaks, katkestada.



Kojukande vead

Viljandis «Sakala» kojukande eest hoolitseva aktsiaseltsi Express Post kojukandedirektor Karin Zeiger lausus, et lehe saamata jäämise puhul on tegu üksikute juhtudega.



«Siin võib olla eri põhjusi: kas on uuel tellimusel eksitud aadressi või nimega või on tellimuse algus hilisem,» rääkis ta. «Palume probleemi tekkimise korral Express Postiga ühendust võtta, et see lahendada.»



Zeiger lisas, et kokkuleppel tellijaga tuuakse saamata jäänud ajaleht kas tagantjärele või pikendatakse selle võrra tellimisperioodi.



Maakonnas «Sakalat» tellijateni toimetava aktsiaseltsi Eesti Post kommunikatsiooni- ja turundusosakonna juht Inge Suder ütles, et asutusse ei ole uue aasta algul jõudnud ühtegi lehe kättetoimetamisega seotud pretensiooni.



Ta möönis, et detsembri ühel päeval viibis Eesti Posti kaudu Viljandisse tellitud lehe saajate andmete edastamine Express Postile. «See juhtus infosüsteemide rikke tõttu, palume selle pärast vabandust.»

Tagasi üles