Junsi puhkekeskus ja Hilda villa said detsembri keskel ettevõtluse arendamise sihtasutuselt tunnustuse «Märk kindlast arengust».
Turismiettevõtjad teenisid tunnustuse
Ettevõtluse Arendamise sihtasutuse teatel tõendab 16. detsembril välja jagatud tunnusmärk, et turismiettevõte on õppinud viimase aasta jooksul oma tegevusi varasemast süsteemsemalt ja kliendikesksemalt juhtima. Need ettevõtted on valmis oma klientide heaolu nimel pidevalt pingutama.
Tunnustuse taotlejatel tuli läbida kvaliteediprogramm, milles osalejatele korraldati aasta jooksul mitmesuguseid koolitusi. Tunnustuse andmise aluseks olid välishindamine ja ettevõtte esitatud materjalid. Märk kehtib aasta või kaks.
Kõpu vallas asuva Junsi puhkekeskuse juhataja Aimar Kuilli sõnul pidi iga kvaliteediprogrammis osaleja määrama kolm teemat, millega ta aasta jooksul tegeles. Puhkekeskus võttis eesmärgiks tagasiside süsteemi sisseseadmise, kliendi teekonna analüüsimise ja kodulehe parendamise.
«Programmi käigus pidi ettevõte tegema eneseanalüüsi ning leidma need valdkonnad, mida on vaja ja võimalik parandada,» selgitas Kuill.
Juhataja hinnangul tuli programmi läbimine firmale kasuks. «Eneseanalüüs tõi välja, kuidas meie ennast näeme, hindajate kontrollostud näitasid aga seda, kuidas ettevõte väljapoole paistab.»
Aimar Kuill tunnistas, et tema tahtis kvaliteediprogrammi abiga hankida eelkõige uusi teadmisi.
«Tunnusmärgi saamine ei olnud esikohal, sest nii palju, kui ma olen klientidelt tagasisidet küsinud, ei tea nad tavaliselt nendest märkidest midagi,» kõneles ta. «Samas näitab see konkurentidele, et oleme läbinud teatud kadalipu. Tunnustuse saamine nõuab päris palju jõudu, sest kuigi koolitused on tasuta, tuleb ettevõttel maksta sõitude ja komandeeringute eest.»
Kuill lisas, et tänu tunnusmärgile õnnestus Junsi puhkekeskusel hiljuti saada ka PAN-pargi sertifikaat. Nimelt olid Soomaa ettevõtjad otsustanud, et kõnealuse tõendi saamise üks kriteerium on see, et taotlejal on juba Rukkilille märk, Roheline Võti või «Märk kindlast arengust».
Viljandis Valuoja puiesteel tegutseva Hilda villa juhataja Piret Valdmaa tõstis samuti esile, et tunnusmärgi taotlemine andis võimaluse ettevõtte tegevust analüüsida.
«Õppisime meeskonnana töötama ja saime kinnitust, et oleme õigel teel,» sõnas ta.
Kvaliteedimärgi taotlemiseks pidi ka Hilda villa läbi tegema põhjaliku enesehindamise.
Programmis osalemine aitas majutusasutuse tegevust korrastada ning motiveeris edasi pingutama.
«Tänu tagasiside süsteemi väljatöötamisele saame nüüd klientidelt paberkandjal vahetuid hinnanguid, mille võtame abiks uute eesmärkide seadmisel,» kõneles Piret Valdmaa.
Juhataja avaldas arvamust, et kvaliteedimärk tähendab eelkõige tehtud töö tunnustamist.