Repliik: Hakkame suitsetama!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tea Raidsalu
Tea Raidsalu Foto: Elmo Riig / Sakala

Just niisuguse üleskutsega e-kirja leidsin oma postkastist. Tegemist oli küll reklaamiga, ometi sundis selle pealkiri mind teksti lähemalt uurima. Pakkumine sisaldas mõistagi kõikvõimalikku jõulunänni, kuid kirja lõppu oli lisatud lause, et kes saadab selle teate edasi vähemalt neljale sõbrale, võib võita endale suitsuahju.


Saigi asi tublisti selgemaks. Reklaam ei õhutanud mitte sigareti või piibu järele haarama ega kedagi kuskilt nii-öelda välja sööma. Tegemist oli hoopiski loosimänguga, mille auhind on üpris kallis ahi, mis annab võimaluse maitsvat suitsuliha või -kala valmistada.



See võib paista tüütu tähenärimisena, paraku keerab üksainus vahetusse läinud täht sõna või koguni terve lause tihtilugu pea peale.



Kui aga reklaamija kasutas huvi tekitamiseks nimme sõna «suitsutama» asemel «suitsetama», et köita potentsiaalsete klientide tähelepanu, siis vähemalt minu puhul see nõks toimis. Minu neli sõpra jäid sellest kirjast siiski ilma.

Tagasi üles