Enne kohalike omavalitsuste volikogude valimisi saadab riik kõigile valimisõigusega inimestele valijakaardi, kus on kirjas, kuidas ja millal nad hääletada saavad. Tavapäraselt saadetakse valijakaart postkasti laekuva paberteatise kujul, kuid riigiportaali kaudu on kõigil valijatel võimalik see tellida oma e-posti aadressile elektrooniliselt.
E-valijakaardi tellimine säästab loodust ja riigi raha
E-valijakaarti saab tellida, sisenedes riigiportaali eesti.eeID-kaardi või Mobiil-ID abil või tuvastades end internetipanga kaudu. Et saada e-valijakaarti 20. oktoobril 2013 toimuvateks omavalitsuse volikogu valimisteks, tuleb see tellida hiljemalt 19. septembril.
Regionaalministri valitsemisala rahvastiku toimingute osakonna juhataja asetäitja Mairis Kungla sõnul on praegu e-kaardi tellinud ligi 54 000 inimest, kui aga arvestada, et meil on üle miljoni valija ja ligi 800 000 internetikasutajat, siis võiks tellijate arv tema arvates olla tunduvalt suurem.
Nii nagu paberil valijakaart, on ka elektrooniline valijakaart teavitusliku iseloomuga. Seda ei pea välja trükkima ega valimisjaoskonnas hääletamiseks kaasa võtma ning see ei ole ka elektroonilise hääletamise eelduseks. Need, kes on e-kaardi juba varem tellinud, ei pea uut kaarti tellima, küll aga võiks üle vaadata oma ametliku e-posti seaded, et saadetud valijakaart ikka kohale jõuaks.
E-valijakaart saadetakse valijale, kel on valimistel hääleõigus, kes on vähemalt 18- aastane ning kelle elukoha andmed on kantud piisava täpsusega Eesti rahvastikuregistrisse. E-valijakaardi tellimiseks peab inimese ametlik @eesti.ee e-posti aadress olema suunatud igapäevaselt kasutatava e-posti aadressile. E-posti aadressi suunamist ja seadeid saab kontrollida samuti riigiportaalis.Otselink e-valijakaardi tellimiseks on eesti.ee/portaal/valimised.valijakaart.