![Üle kümnendiku meist sõltub ühistranspordist.](http://f12.pmo.ee/rUw1_vP3rBZnqjlZC3GpPhQK94s=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2008/08/08/63894t1hab16.jpg)
Maavanem tunnistas teist korda kehtetuks maakonnaliinidele bussifirma leidmise konkursi, sest riigihanke kriteeriumid osutusid selliseks, et lõpuks polnud pakkumisi võimalik enam võrrelda.
Maavanem tunnistas teist korda kehtetuks maakonnaliinidele bussifirma leidmise konkursi, sest riigihanke kriteeriumid osutusid selliseks, et lõpuks polnud pakkumisi võimalik enam võrrelda.
Ametliku teate kohaselt olid pakkujad erinevalt arvestanud piletitulu ning kohaliku omavalitsuse toetuse muutuse ja piletihinna tõusuga lepingu kehtivuse ajal. Seetõttu on pakkumised esitatud erinevatel alustel ja eeldustel ning need pole võrreldavad.
«Võib-olla oli selles ka veidi meie viga,» nentis Viljandi maavalitsuse jurist Marju Lepmets. Maavalitsus on nüüd sobivaid bussifirmasid otsinud ligi viis aastat ning see on teine riigihange, mis kehtetuks tunnistati.
Viljandis tegutseva aktsiaseltsi Mulgi Reisid juhi Madis Lepa sõnul ei saa juhtunut nimetada maavalitsuse saamatuseks. «Meie maavalitsus on üritanud teha riigihanget paremini kui teised, kuid kahjuks on see osutunud liiga uuenduslikuks,» nentis ta.
Lepa sõnul on mitmed bussifirmad konkursi reegleid enda kasuks üritanud väänata ning teinud teadlikult valesid pakkumisi. «Meie ühiskond pole selleks veel valmis ja tõenäoliselt tuleb ka siin läbi viia kõige lihtsam riigihange,» lisas ta.
Lepp nägi maavalitsuse tegutsemises soovi mitte tekitada olukorda, kus konkursi võitja end teadlikult üliraskesse seisu paneb ning juba aasta pärast raha juurde küsima hakkab.
Viljandi maavalitsus on bussivedajate riigihanget korraldanud alates 2005. aastast. Esimese konkursi lõpetas Riigikohus 2008. aasta märtsis. Uut alustati tänavu juunis ja see lõppes nüüd tulemuseta. Lähipäevadel kuulutatakse välja uus hange eesmärgiga leida maakonnaliinidele vedaja 2010. aasta alguseks.
Marju Lepmetsa sõnul muudetakse uuel konkursil hindamiskriteeriumeid.