Eestlastele pakuvad konkurentsi Venemaa ja Soome rallisõitjad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sven Heinlaid
Sven Heinlaid Foto: Aivar Kaljusaar

18. ja 19. septembril sõidetav «SEB Mulgi ralli 2009» leiab aset varasemate aastatega võrreldes veidi muudetud kujul.


Nii Eesti meistrivõistluste kui karikavõistluste arvestusse kuuluva ralli korraldusmeeskonna liikme, rajameister Sven Heinlaiu sõnul on tänavu viiel teelõigul kavas kümme kiiruskatset. See tähendab, et sõitjad läbivad iga kiiruskatse kaks korda.

«Loodetavasti on selline süsteem pealtvaatajatele meelepärasem, sest kaks katset läbitakse väikese ajavahega ja neil pole tarvis nii palju ringi tormata,» kõneles Sven Heinlaid.

Rajameister ei salanud, et rasketes majandusoludes oli korraldaja Navaka Racing sunnitud kulusid koomale tõmbama. Näiteks otsustas ta tänavu Mulgi ralli kavast välja jätta seni pealtvaatajate seas menukaimaks osutunud Viljandi linnakatse.

Ainus valdkond, milles hinnaalandust ei tehta, on turvalisuse tagamine.

«Hiljuti Võrumaal juhtunud õnnetuse taustal oleme turvanõuete täitmisele enamgi tähelepanu pööranud kui varasematel aastatel,» lausus rajameister.

Et toetajaid leida on tänavu varasemast vaevalisem ülesanne, ei tulnud pealinna autospordiklubile üllatusena. «Arusaadavatel põhjustel on ära langenud suur hulk meid varem abistanud ettevõtteid, eriti just kohalikke firmasid,» nentis Heinlaid.

Eelseisval rallil on muu hulgas vähendatud kiiruskatsete arvu, ent nagu kinnitas rajameister, pole läbitav kilomet­raaž märgatavalt vähenenud. Ralli kogupikkus on veidi üle 400 kilomeetri ja sellest kiiruskatseid on 94,5 kilomeetrit.

«SEB Mulgi ralli 2009» direktori Tõnu Kiviloo jutu järgi on võistlustrassi kooskõlastamine maaomanike ja omavalitsustega kulgenud ladusalt ning load on olemas.

Seda, millistel teelõikudel kiiruskatsed aset leiavad, ei avalda korraldajad võistluste määrustele viidates enne 17. septembrit.

Esimest korda on Viljandimaa teedele oodata kolme WRC-klassi autot. Sven Heinlaid pidas märkimisväärseks ka Venemaa sportlaste kasvanud huvi Eestis korraldatavate rallide vastu: neljapäevaks oli Mulgi rallile registreerunud seitse Venemaa võistluspaari. Soomlasi oli kirjas viie meeskonna jagu.

Korraldajad on valmis starti lubama sadakond meeskonda.

«Sada on maksimum. Eeldada võib, et startijaid on paarikümne võrra vähem,» kõneles Heinlaid.

Esimene võistlusauto saab Mulgi rallil stardi 18. septembril kell 17.20 Viljandi Vabaduse platsilt. Päev hiljem kell 18.30 on sinnasamasse oodata esimest lõpetajat.

Tagasi üles