Osa Tartu teest puges kaitsva killustiku alla

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töö ajal paigaldati mõneks päevaks märgid, mis lubasid sõita kuni 30 kilomeetrit tunnis.
Töö ajal paigaldati mõneks päevaks märgid, mis lubasid sõita kuni 30 kilomeetrit tunnis. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kui veel hiljuti rõõmustas Tartu maanteel Oiul autojuhti pealtnäha ilus sile asfalt, siis nüüd katab seal teed kare killustik.


Omavahel arutledes pakkusid paar autojuhti välja, et ehk oli põhjus tee liigne siledus, sest talviti on kõnealuses kurvilises kohas ikka mõni sõiduk kraavi põrutanud.



Lääne regionaalse maanteeameti peaspetsialist Allan Allik muheles sellise hinnangu peale ja ütles, et niisuguse ennetava libedusetõrjega tegu ei ole, vaid tee oli hakanud ilmutama kulumise märke.



«Viimasest suurest remondist on seal möödas juba viis aastat,» nentis ta. «Pindamine tuli ette võtta, et vältida asfaldi murenemist ja aukude teket.»



Nagu Allik nentis, polnud mullu teeremondiplaane tehes selles paigas värskenduskuuri kavas, kuid tänavu kevadeks oli olukord omajagu halvenenud.


Aktsiaselts Talter pindas Oiul 1450 meetri pikkuse teejupi. Töö tegi ta ära eelmisel nädalal, mil pindas ka teise lõigu sel maanteel, 1135 meetrit Kalmetul.



Kalmetu kandiski tehti viis aastat tagasi põhjalik teeremont, kuid õige pea tuli parandada mõnda kohta, mis nüüd said ühtlase killustikukihi alla.



Allan Allik lausus, et toona muudeti töövõtja ettepanekul ehitatava katte konstruktsiooni, mis alandas hinda.



«Paraku polnud meil teelõigu aluspinnase kohta piisavalt täpseid geoloogilisi andmeid. Ilmselt on allpool vana purustamata asfalti, mis halva ilma koosmõjul murendas remondi järel värsket asfalti. Nii pidi töövõtja seal vigade parandust tegema,» ütles ta.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles