Magus taksonumber ajab sohvrid ärevile

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevikus hakkavad Centrumi parklas parkivad ning numbril 1200 tellimusi vastu võtvad sõiduvahendid kandma Tulika Takso kaubamärki. Siis on ka kõik autod valged.
Tulevikus hakkavad Centrumi parklas parkivad ning numbril 1200 tellimusi vastu võtvad sõiduvahendid kandma Tulika Takso kaubamärki. Siis on ka kõik autod valged. Foto: Elmo Riig / Sakala

Osaühing Viljandi Takso väidab, et kui üle Eesti levinud taksotellimise telefoninumbri 1200 alla koondunud Viljandi firmad soovivad numbrit kasutada ka edaspidi, ei tohi nende autod olla vanemad kui viis aastat ning need tuleb Tulika Takso eeskujul valgeks värvida.

Säärane väide on Viljandi taksojuhtide seas põhjustanud palju segadust.

Centrum Takso kaubamärki kasutava osaühingu Viljandi Takso juhatuse liige Mari Sääsk lausus, et juba tükk aega tagasi oli Tulika Taksolt tulnud nõudmine, et kõik 1200 numbrit kasutavad sõiduautod peavad välja nägema ühesugused. «Et 1200 on selline number, mida teavad nii noored kui vanad, ei tahtnud me sellest loobuda ning otsustasime sõiduvahendeid uuendada,» ütles Sääsk.

Praegu on osaühingul neli uutele nõuetele vastavat autot. Need 2008. aastal valminud Toyotad saabusid augusti algul Tulika Taksost.

Kes investeeringut ei tee, lahkub numbri alt

Lisaks Viljandi Taksole kasutavad numbrit 1200 osaühingud Reinup Reisid ja Koval ning üks füüsilisest isikust ettevõtja. Kokku kasutab üldtuntud taksonumbrit Viljandis kaheksa autot.

Mari Sääse sõnutsi peavad septembri alguseks nõuetele vastama ka teiste mainitud ettevõtete ning -võtja autod. «Kui seda investeeringut septembriks ei tehta, peavad nad meie numbri all töötamise lõpetama,» lausus Sääsk.

Seesugune nõudmine paneb aga õlgu kehitama nii Reinup Reiside taksojuhi Mati Reinupi kui füüsilisest isikust ettevõtja Ants Araku. Nemad said ülalnimetatud nõudmistest teada sel kuul oma kolleegidelt.

Sohvrid ei suhtu uuendustesse hästi, sest neile jääb arusaamatuks, miks on seda vaja. «Tauno Tuula (üks Centrumi omanikke — toimetus) autode värvimuudatust ette ei kirjuta. Samas kirjutab selle ette osaühing Viljandi Takso, mis on omaette firma ning meisse ei puutu, kuigi seisame ühel ja samal platsil,» rääkis Reinup. Taksonumbri 1200 eest maksavad nad igas kuus renditasu osaühingule Viljandi Takso.

Mehed teavad rääkida, et Viljandi Takso ostis uued autod sellepärast, et eelmised olid liiga vanad ning Centrum ei tahtnud neid enam oma platsil näha. «Viljandi Takso küll tõusis nende uute autodega, aga meie ei hakka oma kalleid autosid maha müüma, et siis madalamale langeda,» kõneles Reinup.

Ants Arak tõi võrdluseks, et kui tema 2002. aasta Mercedes-Benzi läbisõit on 186 000 kilomeetrit, siis Tulika Takso 2008. aasta autodel on see 220 000 — 260 000 kilomeetrit. «Ostsin taha lasteistme ning tegin muid kulutusi, et asi oleks korras. Nüüd aga öeldakse, et auto pole valge ning kõik,» lausus Arak.

Ka Reinup lisas, et tema kaks autot on Viljandi Takso praegustest Toyotadest võimsamad ning üks neist pole isegi aastat vana. «Miks ma pean selle vahetama halvema vastu — see on ju samm tagasi!» ei suutnud ta mõista.

Arak lausus, et loodetavasti on tegemist eksitusega ning autosid nad ümber vahetama siiski ei pea.

Aastakümneid taksot sõitnud mehed kinnitasid, et ei soovi numbri 1200 alt lahkuda, sest seda teavad Eestis peaaegu kõik. «Teised taksofirmad ütlevad meile, et mis teil viga, teil on tööd. Ma ei salga, et number töötab, sest kui linnas on mõni suur üritus, helistavad paljud numbril 1200, sest seda teab iga eestlane. Kohalik rahvas teab jälle teisi lühinumbreid,» rääkis Reinup.

Praegused taksod värvi vahetama ei pea

Kui varasematel aastatel on taksonumbrit 1200 Tulika Taksolt rentinud osaühing Viljandi Takso, siis sellest suvest teeb seda Centrum. Põhjendus peitub paremas teeninduskvaliteedis.

Üks Centrumi omanikke Tauno Tuula selgitas, et Centrum maksab numbri eest renti Tulika Taksole ning annab seda edasi Viljandi Taksole, kes seda teistele rendib. Tuula sõnutsi leppisid nad kevadel Tulika Taksoga kokku, et kõik taksofirmad, kes pargivad Centrumi parklas ning kasutavad numbrit 1200, hakkavad tulevikus välja nägema ühesugused. «Tahtsime, et linnainimestel taastuks teadmine, et Centrum Takso on Viljandi parim,» selgitas Tuula.

Sakala on ka varem kirjutanud sellest, kuidas Centrumil on platsil seisvate taksodega kavas teha uus leping, millesse kirjutatakse sisse kindlad kvaliteedinõuded.

Sellised lepingud on Tuula sõnul ettevalmistamisel ning käiku lähevad need 1. novembrist, kui avatakse Centrumi kaubanduskeskuse laiendus. «Uued autod peavad olema valged ning lepitakse kokku juhtide ühtsed riietuselemendid ja väljasolemise graafik,» seletas Tuula, mida kvaliteedinõuded tähendavad.

Tema sõnutsi ei pea teisi autosid ka novembri alguseks valgeks värvima. «Leppisime kokku, et kui nad hakkavad autosid vahetama, siis järgmised on valged. Nad ei pea kohe kulutusi tegema,» rahustas ta taksofirmasid ning lausus, et tavaliselt vahetavad sohvrid oma sõiduvahendeid üsna kiiresti.

Seega hakkavad tulevikus kõik Centrumi parklas seisvad ning numbrit 1200 kasutavad taksod välja nägema identsed.

Aktsiaseltsi Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane lausus, et igas teeninduspiirkonnas on Tulika Takso koostööpartneriks ainult üks taksofirma ning Viljandis on see osaühing Viljandi Takso. See annab talle õiguse kasutada taksode tellimisnumbrit 1200, mida ta omakorda võib edasi rentida füüsilisest isikust ettevõtjatele.

«Osaühinguga Viljandi Takso liigume seniselt koostöölepingult järgmise taseme poole, mis tähendab üleminekut töötamisele frantsiisi põhimõtete alusel,» lausus Rebane. Siis antakse Tulika Takso kaubamärk kasutada vaid teatud värvi, vanuse ja varustusega taksodele.

«Seega vastab tõele, et teatud ajast alates nõuetele mittevastavad taksod enam numbrilt 1200 tulnud tellimusi ei saa. Siin ei ole tegemist mingi kadedusega, vaid asjaoluga, et Tulika Takso tahab oma klientidele tagada tuttava ja kvaliteetse teeninduse ka väljaspool Tallinna,» lisas ta.

Väide, et Viljandis Tulika Takso numbrit 1200 kasutavad taksod tuleb septembriks valgeks värvida, ei pea juhatuse liikme sõnul paika. «Praegu me sellist asja ette kirjutanud ei ole. Selles vallas käivad veel läbirääkimised,» ütles Rebane.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles