Plakat pole surnud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Näituse koostaja Marko Kekišev on ka ise plakatikunsti proovinud.
Näituse koostaja Marko Kekišev on ka ise plakatikunsti proovinud. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandi linnagaleriisse jõudis Haapsalu graafilise disaini festivali näitus «Eesti kultuuriplakat 2013».

Näitus on võimalikuks saanud tänu võistlusele, kuhu saabus 39 autorilt 260 plakatit, mis on valminud kultuuriürituste tutvustamiseks aastatel 2011—2013. Žürii valis eksponeerimiseks 100 paremat tööd. Koostaja Marko Kekiševi sõnul oli näitust juba enne kollektsiooni kokkupanekut palutud külla Peterburi, Helsingisse ja Riiga ning ilmselt lisandub veel paiku.

«Plakati eripära on, et see on olemuselt kaduv. Enamasti trükitakse seda paberile ning tänavatel vihmas ta eriti kaua vastu ei pea,» rääkis Kekišev ning lisas, et plakati loomulikuks elueaks peetakse tavaliselt ainult kuu aega. «Üks põhjus, miks me plakativõistlusi korraldame, ongi, et see iseenesest väärtuslik looming ei kaoks. Plakatikunst pole surnud, eksisteerib keskkonnas ja pole jäädavalt interneti illustratsiooniks mandunud.»

Tagasi üles