Noored kihutasid Otepääl võidu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tiit Rattasep ja Indrek Moks Honda Civicul.
Tiit Rattasep ja Indrek Moks Honda Civicul. Foto: Aivar Kaljusaar

Laupäeval ja pühapäeval võistlesid noored rallisõitjad Otepää ümbruse teedel Eesti meistrivõistluste teise etapi punktide eest.


Viljandlastest tegid kaasa Tiit Rattasep ja Indrek Moks ning Kaarel Kurvits ja Reio Rada.



Kui Tiit Rattasep on autospordis juba aastaid, siis 17-aastane Kaarel Kurvits tegeleb selle alaga teist aastat. Tema võistlusauto on Volkswagen Golf 2.



Ralli esimesel päeval oli kavas neli kiiruskatset. Klassis J21 osalevad Tiit Rattasep ja Indrek Moks alustasid võistlust rahulikult ning olid esimesel katsel seitsmendad. Päeva edenedes nende kiirus kasvas ja viimasel kiiruskatsel näitasid nad juba parimat aega. Avapäeva lõpetasid Rattasep ja Moks viiendana.



J18 arvestuses kaasa tegevad Kaarel Kurvits ja Reio Rada sõitsid teisel kiiruskatsel vastu kivi, misjärel tekkisid tõrked mootori jahutussüsteemis ning hiljem tuli autol ka üks velg välja vahetada. Esimese päeva õhtuks olid noormehed üldarvestuses üheksandad ning oma klassis neljandad.



«Sõitsin katsetel välja oma senised paremad ajad. Minust aeglasemad olid ka konkurendid, kellele ma varem kaotanud olen,» võttis Kaarel Kurvits ralli avapäeva kokku.



Teisel päeval sõideti seitse kiiruskatset ning Tiit Rattasep näitas neil oma võistlusklassi teisi ja kolmandaid tulemusi.



«Sõitmine muutus kergemaks. Korduvkatsetel tekkisid rajale rööpad ning see parandas kurvides auto pidamist,» põhjendas ta kasvanud sõidukiirust.



Ralli üldarvestuses lõpetasid Tiit Rattasep ja Indrek Moks viienda ning klassis J21 teise kohaga.



Kaarel Kurvitsal ja Reio Rajal lõppes teise päeva avakatse kahe purunenud poolteljega. Ajal, mil konkurendid sõitsid kolme järgmist kiiruskatset, sättisid nemad oma autot uuesti töökorda. Kolmeks viimaseks katseks oli tandem tagasi rajal.



Võistlusjuhendi kohaselt märgiti Kurvitsale ja Rajale vahelejäänud katsete tulemuseks võitja aeg pluss viis minutit. Tulemuste liitmise järel jäid nad üldarvestuses 14. ja klassis J18 kaheksandaks.



«Tegin hea sõidu. Kahju ainult, et masin vastu ei pidanud,» lausus Kaarel Kurvits ning nentis, et temast ettepoole jäid kõik uuemad võistlusautod.



«Meie koostöö Reio Rajaga on olnud minimaalne, seetõttu sõitsime ka suhteliselt algelise legendiga,» lisas Kurvits.



Mõlema meeskonna plaanidest jääb meistrivõistluste järgmine etapp Viru ralli välja. Tiit Rattasep on samal ajal seotud kooli lõpetamisega ning Kaarel Kurvits põhjendas loobumist võistlusauto kordategemise vajadusega. Enne autoehitust kavatseb ta siiski kaasa teha eeloleval nädalavahetusel Jaanimäel peetaval noortesprindil.



«Viru ralli pealt hoiame kokku ja järgmise stardi teeme Lõuna-Eesti rallil,» lausus noormees.

Tagasi üles