Tarbijakaitse kontrollis müügikohti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Tarbijakaitseamet kontrollis selle aasta esimesel neljal kuul garantii ja pretensiooni esitamise kohta antavat teavet 317 Eesti müügikohas ning tuvastas rikkumisi ligi kümnes protsendis kontrollitud kauplustest.

«Peale selle, et kehtib tootja või müüja antav müügigarantii, on tarbijal õigus esitada ostetu kohta kahe aasta jooksul pretensioon. Paraku ei ole kõik müüjad nende kahe mõiste erinevusest teadlikud ning eksitavad ka tarbijat. Näiteks öeldi ühes kaupluses, et koerakostüümi kohta saab pretensiooni esitada 30 päeva jooksul. Teises kaupluses väitis aga müüja, et kümnele eurole allahinnatud käekoti kohta pretensiooni esitada ei saa,» teatas tarbijakaitseamet.

Puudusega toote või teenuse puhul saab tarbija esitada ettevõttele pretensiooni kahe aasta jooksul alates toote või teenuse kättesaamisest. Inimesel on õigus nõuda asja lepingutingimustele mittevastava või tootmisveaga asja parandamist või selle asendamist uuega. Kui parandamine või asendamine ei ole võimalik või ei õnnestu, on õigus raha tagasi nõuda.

Tagasi üles