iDeal kampaania

Ostja kurdab: ETK poed ei müü ühesugust kaupa

Illustreeriv foto.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Viljandimaa Pärsti valla Ramsi aleviku elaniku sõnul on tema kodukandi vanainimesed õnnetud, sest sealse tarbijate ühistu A ja O poe valik on väga nigel.

«Mina olen pensionär ning minu abikaasa on sügava puudega inimene, kes vajab pidevat tähelepanu. Seetõttu ei saa ma ka linna söögikauba järele minna,» rääkis Ramsil elav Ljubov Kask.

Tema elukoha lähedal on tarbijate ühistule kuuluv A ja O pood, kust tal oma sõnul pole haigele mehele midagi osta, sest kaup on sageli aegunud. Kase veendumuse kohaselt on seal müügil teise ringi toidukraam, mis kusagil mujal on üle jäänud. «Pirnid on mädanenud ning banaanid mustaks tõmbunud. No kas sellist kaupa saab siis haigele inimesele viia?»

Poes on vähe kampaaniakaupa

Peale mittesöödavate puuviljade paneb vanaprouat imestama see, et tarbijate ühistu kampaaniate ajal ei saa Säästukaardiga osta suurt muud kui pesuloputusvahendit ja hambapastat.

«Postkastidesse tuleb reklaamleht, kus on toodud välja tooted, mida soodustusega saab. A ja O kaupluse jaoks on seal ainult üks lehekülg, samas kui Konsumile või Maksimarketile on mitu lehekülge,» kurtis ta.

Ljubov Kask on solvunud sellepärast, et maa- ja linnainimesel tehakse vahet. «Pesuloputusvahendit ja hambapastat ostes saan ma punkte, aga mida ma nendega teen? Ma tahan ikka soodust saada. Et Säästukaardi eest maksavad nii maa- kui ka linnainimesed, siis peaks neid hindu ikka ühtlustama, sest maal on kõik kallis ja pensionid on niigi väiksed. Miks ma pean sõitma linna ja siis raskete kottidega maale tulema? Linnas on mitu odavat kauplust, siin aga pole midagi.»

Suuremates poodides suurem valik

Eesti tarbijateühistute kesk­ühistu turundusdirektor Andres Lember ütles, et A ja O poodide valikule seab piirangud kaubapinna suurus. «Ei ole võimalik riiulile rohkem kaupa panna, kui see mahutab. Küll aga on kõigi kampaaniate ajal ka A ja O poodides olemas valik kvaliteetseid toidukaupu, lisaks esmatarbekaupu,» rääkis ta.

Konsumites ja Maksimarketites ongi valik Lemberi sõnul suurem puhtalt sellepärast, et poed on ruumikamad.

«Kampaaniate puhul oleme lähtunud sellest, et ka väiksema sortimendiga poodides oleks tagatud optimaalne kogus soodushinnaga kampaaniatooteid. Usun, et iga tarbija mõistab, et soodushinnaga toodete osal kogu kauba hulgast on teatav piir — ei ole ju võimalik kõiki tooteid alla hinnata,» kõneles Lember ning lisas, et tavaliselt on Maksimarketi ja Konsumi kampaanias tooted, mida A ja O sortimendis ei ole, kuigi üksikuid kattuvusi võib ette tulla.

«Mis puudutab kuulujuttu teise ringi puuviljadest, siis see on naeruväärne ja selleks ei ole mitte mingit alust. Juhul kui tõesti on kuskil poes väljas riknenud puuviljad, soovitan tarbijal kohe teha sellekohase märkus müüjatele. Usun, et tegu võib olla inimliku eksimusega ning tarbija märkuse peale saab viga kiiresti parandatud, värske kaup tellitud ja välja pandud,» tõdes ta ning lubas, et Ramsi poodi kontrollitakse.

Lember rõhutas, et just tarbijate ühistud on ühed Eesti maaelu suuremad toetajad — on ju neil maapiirkondades, seal, kus välismaised jaeketid ei ole kaupluste arendamist piisavalt kasumlikuks pidanud, kõige rohkem poode.

Turundusdirektori sõnul soovib tarbijate ühistu luua maapiirkonda väikepoodidest koosnevad külakeskused, mis võiksid lisaks pakkuda ka muid vajalikke teenuseid, näiteks võimalust kastuada internetti.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles