Kaduma läinud 50-eurone leiti pangaautomaadist üles

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast pikka uurimist selgus, et Kalver Brantsil oli õigus. Tema kaduma jäänud 50-eurone oli automaati kinni jäänud.
Pärast pikka uurimist selgus, et Kalver Brantsil oli õigus. Tema kaduma jäänud 50-eurone oli automaati kinni jäänud. Foto: Elmo Riig / Sakala

SEB panga kliendile, kes eelmisel nädalal rahaautomaadist soovitud 100 euro asemel 50 sai, kandis pank puudu jäänud summa kontole tagasi. Panga sõnutsi oli rahatäht jäänud automaadi mehhanismide vahele.

Juhtum, millest «Sakala» eelmisel nädalal kirjutas, sai alguse ülemöödunud pühapäeval. Viljandlane Kalver Brants soovis Mulgi marketi juures olevast SEB sularahaautomaadist võtta 100 eurot, automaat andis talle aga 50. Panga 24 tunni infoabi numbrilt öeldi kliendile, et järgmise nädala algul hakkavad tehnikud juhtumiga tegelema ning kui asi on tõesti aparaadis, kantakse raha tema kontole tagasi.

Tehnikud kontrollisid panga teatel automaadi kassat ja logi ning selgus, et raha oli täpselt nii palju, nagu seal olema pidi. SEB pank toona endal süüd ei näinud.

«Samas kui klient on veendunud, et ta luges kohapeal raha korralikult üle, oleme alati valmis ka täiendavat kontrolli tegema,» kõneles panga kommunikatsioonijuht Silver Vohu ajalehele. «Sel juhul ei loeta üle ainult kassat, vaid masin võetakse täies ulatuses lahti ning uuritakse, kas on võimalik, et puudu olev sedel on kusagil mehhanismide vahel. See võimalus on väga väike.»

Väiksele võimalusele lootma jäädes kirjutas Brants eelmisel nädalal pangale avalduse.

«Ma olin üllatunud, kui mulle teisipäeval pangast helistati, paluti vabandust ja öeldi, et 50 eurot oli automaadi vahele jäänud. Summa kanti minu kontole tagasi,» rääkis Brants. «Ma ei uskunud, et sellest midagi tuleb, arvasin, et mina olen süüdi.»

SEB panga kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnutsi tehti kliendi avalduse alusel Mulgi marketi juures olevale rahaautomaadile korduskontroll ning tehnik ja inkassaator võtsid eraldi lahti kõik seifi osad. «Nende vahelt leiti kortsus rahatäht, mis oli väljaandmise teekonnal kinni jäänud,» lausus Allas.

Kohe kui rahatäht oli automaadist üles leitud, võeti kliendiga ühendust ning paluti talt tekitatud ebameeldivuste pärast vabandust. «Raha kanti kohe kliendi kontole. Loodame, et sellised juhtumid jäävadki väga erakordseteks.»

Erakordne juhtum tähendab Allase ütlemist mööda seda, et midagi säärast tuleb statistikale tuginedes ette 2 000 000 tehingu järel.

Ta rääkis, et 50-eurone jäi automaati kinni ilmselt mitme asjaolu koosmõjul, aga peamine on rahatähe kehv kvaliteet. «Tegemist võis olla kortsus rahatähega, mis kassetti paigutati,» täpsustas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles