Viljandimaa esindus osaleb sel nädalavahetusel Tallinnas Baltimaade suurimal turismimessil «Tourest 2013». Viljandi linnavalitsuse avalike suhete ja turismiameti juhataja Krista Kull on veendunud, et ettevõtmisele kulutatav summa läheb õigesse kohta.
Viljandimaa püüab «Tourestil» tähelepanu
Viljandimaa, sealhulgas Viljandi linn on aastaid oma esindusega kõikvõimalikel turismimessidel käinud. Iseenesestki mõista kaasnevad sellega kulud. Krista Kull, kas siinsed turismiedendajad tajuvad, et sellest on reaalselt kasu?
Mis seal salata, me kaalusime võimalust sel aastal «Tourest» vahele jätta, aga mitte sellepärast, et me seal käimist ei väärtustaks, vaid töökorralduslikel põhjustel.
Üldiselt olen mina ikkagi seda meelt, et Viljandimaa eesotsas oma keskusega peab siseturismi messihallis esindatud olema: nii anname märku, et oleme endiselt olemas ning valmis kevadel mitmesuguste huvidega puhkajaid vastu võtma.
Seda, kui palju messil osalemine otsest tulu toob, saaksid ehk paremini öelda need ettevõtjad, kes on meiega kaasas.
Kes sedapuhku kohal on?
Majutusasutustest on juba mitu aastat välja tulnud Grand Hotel Viljandi ja Hilda villa. Viimati nimetatu omanik ja perenaine Piret Valdmaa teeb siin alati väga sihikindlat müügitööd. Ta usub sellesse, et mess on uute kliendisuhete loomiseks, aga ka koostööpartnerite leidmiseks hea koht.
Mess ongi väga hea võimalus saada ülevaadet sellest, mis teistes Eesti piirkondades on viimase aasta jooksul ette võetud. Seega saame ennast teistega kõrvutada ning hangitud teadmistest uusi häid ideid ammutada.
Tahame endast võimalikult paljudele inimestele rääkida ning ikka ja jälle positiivses võtmes meelde tuletada, et Viljandi on üks külastamist väärt paik. Sellepärast võtsime tänavu üle tüki aja kaasa Kondase keskuse esinduse, kes on kokku pannud lastele ja noortele mõeldud hariva programmi.
Kui palju Viljandi messile raha kulutab?
Pole saladus, et seekord on tegu läbi aegade kõige kallima messiga. Linn panustab sellesse ligi 3000 eurot. See on kahtlemata üsna suur kulu. Üks asi on messipinna rent, aga sellele lisanduvad ka ettevalmistuskulud.
Tahan väga kiita meie maakondliku turismiinfokeskuse tüdrukuid, kes niikuinii läbi talvehooaja valmistavad ette mitmesuguseid vajalikke infomaterjale. Lisaks sellele on nad alati «Tourestiks» korraldanud suure õnneloosi, mille auhindadeks on kõikvõimalikud Viljandimaa ettevõtete tooted. Kinnitan, et see atraktsioon on aasta-aastalt populaarsemaks muutunud.
Viljandimaa ei ole kunagi läinud lihtsat teed mööda, kus iga esindus laotab messipinnal oma voldikud laiali ja jääb vaikides ootama, kas keegi nende vastu ka huvi tunneb. Loome alati oma boksile tervikliku kontseptsiooni, alustades ühtsest riietusest ning lõpetades vaheldumisi korraldatavate tegevustega.
Olete aastaid «Tourestil» käinud. Kui palju on selle aja jooksul muutunud nende inimeste vahekord, kes tulevad sinna püüdma soodsaid välismaiste puhkusereiside pakkumisi ja kes tunnevad huvi pigem Puhka Eestis paviljoni vastu?
Messikülaliste arv on järjest kasvanud ja seda on ka meie hallis tunda. Aina rohkem on teadlikke inimesi, kellel on varuks konkreetsed küsimused meie majutusvõimaluste, festivalide kuupäevade või millegi muu kohta.
Puhka Eestis hall on viimasel ajal meenutanud väikest teemaparki, kus külalised saavad eri maakondade kohta vahetu esmamulje, olgu selleks siis kohaliku toidu maitsmine, käeline tegevus, kontserdi nautimine või midagi sootuks üllatavat. Inimesed tahavad terve perega kaasa mõelda, proovida ning katsuda.
Kui Viljandimaad selle kõige keskel poleks, oleks see minu arvates kohatu. See ei tuleks kõne allagi.