Automi juhatuse esimees Arne Juus pole rahul pikkade järjekordadega, mis on tekkinud D-kategooria sõidukijuhtidele tervisetõendeid väljastava arstliku komisjoni vastuvõtul.
Seadusemuudatus pani bussijuhid pikka järjekorda ootama
«Meile tuli inimene mõni aeg tagasi autokooli ja talle anti arstliku komisjoni aeg 26. veebruariks. Helistasin üle ja küsisin — tõepoolest pakuti 26. veebuari,» oli Arne Juus pahane.
Tema sõnul toob pikk ooteaeg kaasa palju tüli.
Kui inimene on suunatud bussijuhiks õppima töötukassast, on väga võimalik, et tal on ka potentsiaalne töökoht ootamas. Enne ta õpinguid alustada aga ei saa, kui arstitõend on käes. See tähendab suurt asjaajamist töötukassaga, et saada luba õppeperioodi pikendada. Et ka töökoht säilib, ei garanteeri keegi.
«Lugu, millest ma praegu räägin, lahenes nii, et inimene sõitis Valka ja sai komisjonis käidud. Ma ei võtaks asja üles, kui tegemist oleks erandliku juhtumiga, aga jant on käinud juba aastaid ja meie inimesed peavad sõtima kas Valka, Raplasse või Tartusse. Ma ei mõista, miks Viljandis komisjon nii harva kokku tuleb,» pahandas Arne Juus.
Ta ütles, et peab hoolega arvutama, millal tal endal tuleb komisjoniaeg kinni panna, et tervisetõend ära vahetada. «Muidu võib juhtuda, et jään juhtimisõigusest ilma või olen tükk aega topelttõendiga, mis pole ka kasulik.»
Kui kaks korda kuus koos käiva komisjoni jutule pääsemist tuleb oodata kuu aega, peaks see Juusi arvates hakkama sagedamini tegutsema.
Viljandi haigla ambulatoorse ravi vanemarst Ene Adamson, kes kõnealust komisjoni juhib, vaidles pikkade järjekordade jutule vastu.
Tema sõnul käis terve detsembrikuu jooksul komsjonis ainult neli inimest. Praeguse järjekorra pikenemise ühe kuuni on põhjustanud 19. jaanuaril kehtima hakanud seadusemuudatus, mis tühistab juhtimisõiguse, kui juhil pole kehtivat tervisetõendit.
«Komisjon oli 22. jaanuaril, järgmine on 12. veebruaril ja seejärel 26. veebruaril. 26. veebruariks on veel aegu,» rääkis Ene Adamson. Tema sõnul seab piirid ka see, et haiglas on ainult üks silmaarst, aga ilma selle spetsialistita komisjon töötada ei saa.
Varasemast ajast rääkides kinnitas komisjoni esimees, et järjekorrad kadusid siis, kui C-kategooria ehk veoautojuhid hakkasid tervisetõendeid saama perearstidelt. Raskusi võib olla suvel puhkuste ajal, kui komisjon koos ei käi.
Ene Adamson avaldas lootust, et peatselt olukord normaliseerub ja järjekord kaob.
«Möödunud aastal käis komisjonis 104 inimest. Isegi kümne kuu peale jagades teeb see umbes kümme inimest kuus. Mis järjekorrast me siin räägime?»
Kiiremini saab praegu jutule Valga haiglas, kus eile pakuti aega 2. veebruariks. Raplas pääseks vastuvõtule 13. veebruaril.