Baltikumis läheb üle ootuste hästi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marge Tirgo
Marge Tirgo Foto: Elmo Riig / Sakala

Osaühingu Sveba-Dahlen müügiosakond on viimasel ajal tellijatele vahendanud 1,5—2 miljoni euro eest seadmeid aastas. Sellise suurusjärguga teeb ta silmad ette isegi palju suuremal Hispaania turul tegutsevatele kolleegidele.

Sveba-Dahleni seadmed on Eesti kaubanduskettides, aga ka paljudes siinsetes pagari- ja kondiitritööstustes laialt levinud. Müügidirektor Marge Tirgo, kuidas on teie äri läinud Lätis ja Leedus?

Lätis väga hästi. Leedus veidi tagasihoidlikumalt, sest see maa jääb otsemüügiks meist natuke liiga kaugele ja seepärast kasutame seal edasimüüjate abi. Aga kui võtta Baltikum tervikuna, siis läheb meil üllatavalt hästi. Müügimahud on igati korralikud ning suurenevad tasapisi.

Mida peate seejuures oma suurimaks tugevuseks?

Esiteks seda, et meil on tootmine ja asjatundjad siinsamas kohapeal. Näiteks supermarketite kettidele on see tugev argument. Üksnes nii on võimalik seadmetele tagada kiire hooldus — meie tavapärane väljakutsele reageerimise aeg on neli kuni kuus tundi.

Lisaks oleme siinses regioonis selles valdkonnas väga kaua tegutsenud — mina ise juba peaaegu 20 aastat — ja see on meile andnud palju häid suhted, mis on müügitöö alus.

Mil määral mängib rolli see, et Baltikum on endiselt muule Euroopale järele arenev piirkond?

Kindlasti mängib seegi rolli. Eelmisel aastal moodustasid supermarketite tellimused 45 protsenti meie käibest. See on läbi aegade suurim näitaja. Seega oli tegemist omalaadse plahvatusega. Samas pole asi niivõrd selles, et ehitatakse palju uusi marketeid, vaid et klientide soovid muutuvad: poes kohapeal küpsetatavad leivad ja saiad muutuvad aina populaarsemaks. See on trend, mis sai alguse kaks-kolm aastat tagasi ega näita raugemise märke.

Märksõnad

Tagasi üles