Tanklates täidetakse pigem enese kui auto kõhtu

Endla tänava Statoili teenindusjaamas on paar istekohta, et inimesed saaksid seal aega veeta.

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Paljudele Statoili klientidele pole toidupoolise ootajate saba sugugi võõras, küll aga osutus see uudseks nähtuseks väliseestlasele Ene Schmittile.

Sugulastele küllasõitmiseks võttis Schmitt Viljandis Endla Statoilis autopaaki kütust ja astus teenindusjaama, et selle eest maksta. Seal nägi ta ukseni ulatuvat järjekorda ja täheldas oma üllatuseks, et seisjad ei taha bensiini eest tasuda, vaid ootavad hoopis toitu. Saba tema sõnul sugugi ei vähenenud, kuigi teenindaja rahmeldas nagu orav rattas.

Viis minutit oodanud, astus Ene Schmitt kassa juurde ja küsis: «Kas teil siin bensiini eest ka maksta saab?» Teenindaja olevat olnud üllatunud, et ta tahab tõepoolest ainult kütust. Schmitt võeti sabas ette, kuid nähtu hämmastas teda.

Kiire automaattankur

Statoil Fuel & Retail Eesti aktsiaseltsi jaemüügidirektori Indrek Nõlvaku sõnul analüüsitakse klientide arvu iga päev tunnise täpsusega ning tehakse sellest tulenevalt korrektiive teenindajate töögraafikus. Sellest tema jutu järgi piisab, et hoida ära pikkade järjekordade tekkimine. «Seega võivad viie minuti pikkused järjekorrad tekkida vaid tipptundidel,» selgitas Nõlvak.

«Mis puudutab kütuse eest maksmist, siis kiireim viis on kasutada tankimisalal asuvat automaattankurit,» soovitas jaemüügidirektor ning märkis, et tipptundidel üritavad klienditeenindajad kütusekliente vahele võtta.

Leola tänaval asuva Premium-7 tankla juhataja Aare Tederi hinnangul seal järjekorramuret ette ei tule. «Eks mõnikord lõuna ajal ja õhtul ostetakse ikka rohkem toitu, aga kui kliente on palju, on leti taga kaks teenindajat,» rääkis ta. «Muidugi tankla pole mingi Selver, kuid järjekorras seismine on pigem harv probleem.»

Kolm ärivaldkonda

Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak rääkis, et toitu hakati pakkuma just klientide soove arvestades. Nüüd on rohkem kui pooltesse selle firma teenindusjaamadesse paigaldatud ka istekohad ning laiendatud tootevalikut.

«Kokkuvõttes on Statoili teenindusjaamad muutumas: senisest kioskist või väikepoest on saamas pigem peatus- ja söögikoht,» kirjeldas Nõlvak tulevikku.

Ta tõdes, et osal inimestel võib selle kontseptsiooniga harjumiseks aega minna, kuid kindlasti mõistavad ka nemad ühel hetkel, et tänapäevase täisteenindusjaama juurde käib korralik toidupakkumine.

«Viljandi Endla jaamas on istumiskohad kenasti vastu võetud ja kliendid kasutavad neid hoogsasti. Hilisõhtul ja varahommikul on bussijaam suletud ning istumiskohtadest jääb isegi vajaka,» ütles Nõlvak.

Statoilil on Eestis kolm peamist ärivaldkonda: mootorikütuste, toidu- ja esmatarbekaupade ning teenuste müük, sealhulgas autopesu.

«Siinkohal võiks tuua paralleeli umbes kümne aasta taguse perioodiga, kui Statoil hakkas Eestis esimesena teenindusjaamades kuumi viinerisaiu müüma. Toona kahtlesid ka paljud Statoili töötajadki selle edukuses,» kostis Indrek Nõlvak. Nüüdseks pakutakse kuumi viinerisaiu ka väiksemates tanklakettides.

Tagasi üles