Telefonilaadijad troonivad unustatud asjade esiotsas

Sigrid Koorep
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Centrumi hotelli kogumiskasti on pandud unustatud esemeid, mille vastu pole keegi huvi tundnud. Kastis leidub näiteks kindaid, prille, fotosid ja arvatavasti isegi teise hotelli toavõti. Mõni ese on veel suvise kuupäevaga.
Centrumi hotelli kogumiskasti on pandud unustatud esemeid, mille vastu pole keegi huvi tundnud. Kastis leidub näiteks kindaid, prille, fotosid ja arvatavasti isegi teise hotelli toavõti. Mõni ese on veel suvise kuupäevaga. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Viljandi hotellitubadesse on unustatud kõikvõimalikke isiklikke esemeid ning raske on ennustada, mida inimene kindlasti tagasi tahab saada ja mida mitte.

«Kõige rohkem unustatakse riideid ja telefonilaadijaid,» lausus Grand Hotel Viljandi vastuvõtujuht Krista Varm. Midagi väga ekstreemset sinna tema sõnul jäetud pole, aga hiljuti oli tuppa infokausta vahele unustatud suurem summa raha.

Omanik igatses T-särki

Hotelli Centrum administraator Anneli Bergmann tõdes, et enamasti unustavad kliendid tubadesse pisemaid asju, nagu raamatuid ja prille, aga ka pangakaarte, fotosid ja ehteid.

Ehetest teab rääkida ka Peetrimõisa villa spaahotelli juhataja Anu-Liis Johannes.

«Lahkutakse tihti ühe kõrvarõngaga ning hõbekette ja muud sellist kipub maha jääma siis, kui on käidud massaažis,» rääkis ta ja lisas, et muidugi on unustatud ka kelli, rõivaid ja mobiiltelefone.

Pärast võtavad kliendid sageli ühendust ja teatavad ununenud asjadest. «Isegi kui näiteks šampoonikene jääb maha, võidakse helistada ja sellele järele tulla,» ütles Johannes.

Krista Varm nentis, et järeletulemisega on kuidas kunagi. «Osa tuleb, aga pigem tahavad inimesed, et meie posti teel saadame, sest nad on ikkagi kaugemalt,» lausus ta.

Ka Anneli Bergmann sõnas, et pole mingi haruldus, kui pakk tuleb näiteks Soome läkitada.

Huvi ununenud esemete vastu on suhteline. Teinekord ei tunne omanik puudust raamatust või kallitest päikeseprillidest, ent tagasi on näiteks soovitud lihtsat valget T-särki.

Maha jääb ka aluspesu

«Kui on väärtuslik asi, see meie kätte ei jää,» kinnitas Anu-Liis Johannes ning tõi näiteks, et telefonide ja ehete puhul võetakse hotellist kundega kohe ühendust.

«Olen Cargobusiga saatnud küll ja küll asju järele,» rääkis Johannes ning jätkas, et maha on jäänud hulga käterätikuid, kingi ja aluspesugi. Viimati nimetatut on ununenud ka teiste hotellide tubadesse.

«Kui näiteks aluspesu jääb maha, me kundega ühendust ei võta. Oleme neid asju natuke aega, nii umbes kuu hoidnud ja siis läheb see issanda teed,» ütles Johannes.

Mahajäänud esemete kogumiskasti Peetrimõisa villas pole. «On ju näha, millele järele ei tulda, ja kundet ei taha ka seepärast kõnetama hakata,» ütles ta.

Centrumi hotelli administraatori laua taga leidub pisikeses kogumiskastis igasugu ununenud esemeid, alates raamatutest ning lõpetades päikeseprillide ja teise hotelli toavõtmega. Igale esemele on kuupäev juurde märgitud ja Anneli Bergmanni sõnutsi hoitakse neid seal üpris kaua ootel.

Kliendid on siin ausad

Midagi suuremat hotellidest viimasel ajal ära võetud ei ole. Peetrimõisa villa juhataja meenutas küll, et kunagi aastaid tagasi varastati peaaegu pool maja tühjaks, aga nüüd käivad ikkagi väga ausad kliendid.

Anneli Bergmann tõdes, et Centrumi tubadest on mõnikord kellelegi pudeliavaja näppu jäänud ja võib-olla ka käterätik, aga midagi märkimisväärset ja palju ei võeta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles