Muusik tunnistab, et mida aasta edasi, seda rohkem hakkab ta mõtlema sellele, mis on muusikalised väärtused ning kust ammutada jõudu ja energiat. «Viljandis on juurte juurde tagasiminek väga populaarne, aga aastate eest ei tegeldud meil eriti oma rahva muusikalise pärandi väärtustamisega. Ameerikas käisid inimesed samal ajal ringi T-särkides kirjaga «Roots» («Juured» — toimetus). Mina ei saanud ka aru ja küsisin, mis mõttes juured. Nüüdseks on olukord muutunud.»
Tuhandeid kontserte andnud Villu Veskil ei ole esinemise puhuks mingit rituaali välja kujunenud. Talle on kõige tähtsam see, et laval oleks kõik korras. Ja et publik ei peaks pettuma.
«Inimesed tulevad kontserdile ju erisuguste meeleoludega: mõni on tööl pähe saanud, mõnel on kodus tüli olnud,» mõtiskleb Veski. «Eri sorti aurasid on nii palju ja kui saal pimedaks läheb, põrkuvad need omavahel. Muusika fluidum ja artisti energia on need, mis viivad inimesed tähtede peale ning toovad hiljem tagasi. Selline väike ekskursioon teise maailma.»
Tean Villu Veskit eelmise sajandi lõpust, kui Tallinna saksofonikvartetiga said mõned kontserdid korraldatud, ja nii ta on läinud. Tänaseks on koostööd tehtud üksjagu.
Kord lähemalt, kord kaugemalt vaadates imestan tema saarlaslikku tegusust. Kui võrgud meres, ei malda ta käed rüpes istuda, vaid võtab õnge.
Paar aastat tagasi «Koolijazz = Jazzikoolil» leidis ta kolm ööd-päeva aega, et pühenduda maailmamuusika bändi juhendamisele. Finaali ehk lõppkontserdile ta aga ise ei jõudnudki. «Vabandust, mul tuli Võrus üks ootamatu asi vahele. Ei saa ära öelda. Helistame, kirjutame!» See kõlas iseenesestmõistetavalt. Bänd sai muidugi suurepäraselt hakkama.
Tänavu Elioni aasta džässmuusiku tiitli tunnustustseremooniat oodates rahustas ta kedagi telefoni teel: «Kui kõik klapib, jõuab täpselt.» Eks tal olnud plaanitud esinemine ning korraldajad ja bändikaaslased olid ilmselt pisut rahutud. Muidugi ta jõudis.