Kaare kool aitab eluks valmistuda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maria Teiverlaur
Maria Teiverlaur Foto: Elmo Riig / Sakala

7. NOVEMBRIL Sakala keskuses peetud konverentsil «Märka mind!» rääkis Viiratsi valla perearst Ülle Gurjev murest, et Viljandis pole autistlikele, hüperaktiivsetele, õpiraskustega ja teistele erivajadustega õpilastele sobivat kooli. Kaugemale, näiteks Tartusse, ei taha vanemad oma lapsi saata ja sellepärast on juba mitu peret pidanud siit ära kolima.

Vaikses rohelises Paalalinnas endises vene gümnaasiumis on juba mitu aastat tegutsenud Kaare kool, kus õpitakse põhikooli lihtsustatud õppekava ja toimetuleku riikliku õppekava alusel. Seega oleme vajalikud neile õpilastele, kellele tavakoolis teadmisi omandada käib üle jõu.

Erinevalt mõnestki teisest lihtsustatud kavaga õppeasutusest on meil päevakool. See tähendab, et kõik lapsed saavad elada kodus ja olla iga päev pere keskel. Kui vaja, kasutatakse abiõpetajat või rakendatakse koduõpet.

Ka üldhariduskoolides püütakse üha enam rõhutada ja järgida individuaalset lähenemist, kuid klassides, kus on palju lapsi, on seda raske teha ja hea kavatsus võib kavatsuseks jäädagi.

KAARE KOOLIS, kus on väikese õpilaste arvuga hubased klassid, saab õpetaja tundi andes arvestada iga lapse võimeid ja käitumise eripära. See muudab õppimise mõnusaks. Juhindutakse põhimõttest, et iga laps on väärtus.

Pedagoogidel jätkub aega pöörata tähelepanu iga õpilase vaimsetele ja füüsilistele võimetele ja vajadustele ning rakendada eri meetodeid õppimise hõlbustamiseks.

Õppe- ja suhtlusmängud, lühi- ja pikaajalised uurimistegevused ning rollimängud on meil igapäevase koolitöö osad. Loovuse arendamine tundides ja ühisüritustel on muutunud nõnda tavaliseks, et õpetajad seda enam esile ei too, küll aga lapsevanemad.

Kaare koolis käib agar huvitegevus. See aitab parandada õpilaste eneseväljendusoskust, tõstab eneseteadlikkust ja pakub positiivseid emotsioone. Meie lapsed on tublid spordis. Pole mingi ime, et võistlustel käiakse Saksamaal või Norras.

Laste abistamiseks ja nõustamiseks töötavad koolis logopeed, psühholoog ja sotsiaalpedagoog. Sageli on vajalik kõigi kolme koostöö, et viia õpilane väite juurest «Ma ei tee seda!» tunnetuseni «Ma tahan seda teha» ja «Ma saan sellega hakkama».

IGA LAPSE tulevik on tähtis. Tänavu pakutakse valikainena karjääriõpetust. Meil on koostöö Soome Luovi ametikooliga.

Kaare koolis hästi hakkama saanud õpilased on olnud ka edasises elus tragid, töötades tublide kokkade, ehitajate, õmblejate ja teiste ametimeestena.

Tagasi üles