Loovtubades valmisid kunstitööd ja küpsisetort

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kunsti loovtoas osalenud lapsed tutvustasid ühiselt valmistatud pilti sügisest.
Kunsti loovtoas osalenud lapsed tutvustasid ühiselt valmistatud pilti sügisest. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kuigi käimas on vaheaeg, lipsas eile Jakobsoni kooli uksest sisse hulk õpilasi ja õpetajaid, kes olid sinna kokku sõitnud neljateistkümnest Viljandimaa õppeasutusest.

Algas algklasside õpilastele mõeldud loovpäev, mida korraldati maakonnas esimest korda.

Õpilased tõmbasid värviliste paberitükikestega loosi ning jagunesid saadud värvi järgi rühmadesse. Iga rühm hakkas tegelema eri teemaga, kas kokanduse, loovtantsu või -kirjutamise, meisterdamise, muusika ja rütmika, kunsti, draama või seltskonnamänguga.

Pääsu ei olnud ka õpetajatel — nemad moodustasid regilaulu töörühma.

Vaheaega ei riku

Kõigile anti koolitunni jagu aega, et mõni uus asi ära õppida.

«Olin ema peale nii pahane, et ta mind hommikul üles ajas,» tunnistas üks heleda peaga poiss, kes muusika ja rütmika loovtoas koos teistega vihmast kõnelevat laulu õppis. Siis aga vedas ta suu muigele ja kinnitas koos kaaslastega, et tegelikult on lõbus.

«Väga põnev päev on,» sõnas tema kõrval seisev kolmanda klassi poiss. «Muusika mulle küllaltki meeldib. Aga vaheajal ei kavatse ma rohkem eriti midagi teha, olen lihtsalt kodus. Plaanin puhata.»

Järgib uut õppekava

Jakobsoni kooli õppejuht ning maakonna klassiõpetajate aineühenduse esimees Kaie Lõhmus rääkis, et loovpäevale võis iga õppeasutus saata neli I—IV klassi õpilast, suuremad koolid ka kaks säärast meeskonda.

«Uus õppekava paneb ääretult palju rõhku laste loovusele,» selgitas ta põhjust, miks maakonna klassiõpetajate aktiiv seda päeva planeerima hakkas. «Seni on õpetajad palju asju koolis ette kirjutanud, aga sel moel me pärsime laste loovust — eriti nii noores eas, kus nad on väga julged ennast avaldama ja fantaseerima.»

Kaie Lõhmus lisas, et niisugusel päeval saavad õpetajad lastelt vahetut tagasisidet ja mõtteid selle kohta, kuidas õpilaste loovusel vabalt lennata lasta.

«Näiteks loovkirjutamise tunnis tegime rühmatööd, kuhu igaüks sai oma mõtteid kirja panna. Sellise tegevuse käigus julgeb ennast väljendada ka see laps, kes muidu ei ole väga terava sulega,» tõi ta näiteks.

Korraldajad olid rõhutanud, et koolid võiksid sellele üritusele saata lapsi, kes ei pruugi teadmiste poolest just kõige esimesed olla, kuid kes on näiteks särtsakad ja toredate mõtetega. Töötubasid juhtisid Jakobsoni kooli õpetajad.

«Kui üritus lastele meeldib, siis võiksime seda korraldada ka järgmisel aastal. Siis leiab see aset juba järgmises koolis,» sõnas Kaie Lõhmus.

Pärast loovtubades tegutsemist kogunesid osalejad uuesti aulasse, kus iga rühm esitles oma ühistöö tulemusi. Esitamisele tulid väike näidend, tantsunumber, vihmalaul ja ühiselt kirjutatud vigurjutt. Imetlust pälvis kunstitöö sügisest, samuti püüdsid pilke vanapaberist ja nööpidest meisterdatud mänguasjad. Ka õpetajad tulid oma regilauluga kenasti toime.

Suu tegi magusaks kokanduse loovtoas tehtud küpsisetort ning päeva lõpetasid ühised seltskonnamängud.

Märksõnad

Tagasi üles