Saada vihje

Ametnikel on abielude registreerimiseks 140 asja (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seni on abielusid sõlmitud Viljandi maavalitsuse väikeses saalis, mis mahutab kuni 20 külalist. Kus ja kuidas hakkab Viljandi linnavalitsus tulevikus paaripanemist korraldama, pole veel teada.
Seni on abielusid sõlmitud Viljandi maavalitsuse väikeses saalis, mis mahutab kuni 20 külalist. Kus ja kuidas hakkab Viljandi linnavalitsus tulevikus paaripanemist korraldama, pole veel teada. Foto: Elmo Riig

Arvuti, kuvar ja printer, nagid ja riidepuud... Kokku 140 eset. Sellise hulga vara loendasid Viljandi maavalitsuse perekonnaseisuosakonna ametnikud nädala jooksul, kui rahandusministeerium palus neil kirja panna kõik inimeste paaripanemiseks kasutatavad töövahendid.

Selgus, et abielude registreerimiseks on vaja päris suur hulk asju. Ametniku kabinetis on arvuti, kuvar, skanner, printer, töölaud, tool, laelamp, laualamp ja kaks kunstnik Anu Raua valmistatud seinavaipa. Tööruumi kõrval on väike ooteruum pruutpaarile ning seal on laud, kaks tooli, väike diivan, peegel ja seinavaip.

Abiellumine pole enamasti lihtsalt üks toiming riigiametniku juures, vaid sisaldab ka tseremooniat. Selle tarvis on riigil Viljandis vara juba märksa rohkem. Ametnikul on vaja plaadimängijat ja plaati. Viimati mainitu on tal isiklik. Tal on aga vaja ka sõrmuste alust, kaasi abielukandele, kirjutusvahendit, nelja nagi ja riidepuid külaliste rõivastele, kaht lillevaasi, küünlajalga ning Eesti laualippu.

Maavalitsuses on tseremooniaks kaks saali. Üks neist väike ehk kuni 20 külalisele ja teine suur, kuhu mahub rohkem inimesi.

Sisearhitektide kujundatud saalides on kokku 48 tooli, kaks lauda, 49 lae- ja kaks seinalampi, kaks seinakella, et fikseerida abielu registreerimise aeg, põrandavaip, konditsioneer ning Viljandimaa vapp.

Rahandusministeerium vajas ülevaadet varast, sest maavalitsuste kaotamise tõttu läheb abielude registreerimine uuest aastast üle kohalikele omavalitsustele.

Tagasi üles