Saada vihje

Ränk kukkumine on kliendi ja hotelli suhte lörri ajanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Endla hotelli trepp, millel Eino Toivainen  tema naise sõnul kukkus.
Endla hotelli trepp, millel Eino Toivainen tema naise sõnul kukkus. Foto: Rima Toivainen

​Jõulude eel Viljandit väisanud ning kukkudes raskelt viga saanud rootslasest mehe abikaasa on nördinud hotelli peale, kelle hooletuse tõttu õnnetus tema sõnul juhtus. Hotelli omanik ütleb, et neid süüdistatakse ülekohtuselt.

Eino Toivainen ja tema Eestist pärit abikaasa Rima Toivainen tulid detsembri keskel Viljandisse, et tähistada naise ema juubelit. Plaan oli jääda kolmeks päevaks ja peatuda Endla hotellis. Läks aga nii, et Eino Toivainen jõudis tagasi kodumaale alles poolteist nädalat hiljem 28. detsembril Skandinaavia kindlustusfirmadele kuuluva organisatsiooni SOS International abil lennukiga. Vahepeal oli ta olnud kolm päeva koomas ja läbi teinud kaks operatsiooni. Lennujaamast sõidutati viiekümnendates eluaastates mees kiirabiautoga koju. Teda ootab ees pikk paranemine.

Sisemine verejooks

Rima Toivaineni ning Endla hotelli omaniku Mati Reinupi selgitused juhtunu kohta lähevad mõneti lahku.

Iseenda ja oma mehe eest rääkinud Rima Toivaineni kirjeldust mööda kukkus 17. detsembri hommikul enne naist välja läinud Eino Toivainen kella 8.30 paiku Endla hotelli peaukse trepil, mis oli kaetud musta jääga ning kus libedus oli tõrjumata. Eino oli pärast kukkumist teadvusel, tõusis haiget saanud jalga trotsides püsti ja liikus autoni. Rooli taga oodates saatis ta naisele mobiiltelefoniga sõnumi, milles kutsus teda endale appi ja manitses ettevaatlik olema. Rima Toivainen nägi sõnumit alles hiljem, aga ei kukkunud.

Autosse istudes nägi naine, et valudes mees on näost ära, ning kamandas ta ema juurde sõitmiseks tagaistmele. Külla jõudes muutus mehe enesetunne kiiresti järjest halvemaks ning talle kutsuti kiirabi. Ambulantsi ta enam ise minna ei suutnud.

Vahemärkusena väärib mainimist, et 17. detsembri hommikul valitses Viljandis üldine libedus ning kohalikul haiglal tuli sel päeval ravida mitut kukkujat. Eino Toivainen on väga kogukas mees ja kiirabiautosse aitasid teda tõsta kaheksa inimest.

Viljandi haiglas tuvastati, et patsiendil on suur sisemine verejooks ning tema jalg lõigati enne reanimobiiliga Tartusse saatmist lausa 60 sentimeetri ulatuses lahti. Rima Toivaineni kinnitusel ei ole palju öelda, et Viljandi haigla arst Heigo Reima päästis mehe eluohtlikust seisust, mille eest on ta talle ääretult tänulik. Mehel ja tema lähedastel jätkub üksnes kiidusõnu ka kahe haigla ülejäänud personalile.

Juhtunust rääkides leidis Rima Toivainen muu hulgas, et kõnealusel trepil kukkumist soodustasid lisaks jääle veel kaks asjaolu: trepiastmete servi katvad metallist liistud ning trepi ülemist otsa ääristavad tugisambad, tänu millele on enne ühe astme võtmist raske käsipuuni ulatuda.

Mati Reinupi sõnul ei vasta väide, et trepp oli 17. detsembri hommikul libe ja hooldamata, tõele.

«Hotelli territooriumil tehakse vajaduse korral libedustõrjet igal hommikul. Kell 7 veendus meie töötaja, et kõnnitee ja trepp on kuivad. Seega polnud libedustõrjeks vajadust,» selgitas ta. «Süüdistada Endla hotelli töötajaid hooletuses on ülekohtune.»

Reinup viitas, et 17 tegutsemisaasta jooksul pole tekkinud ühtegi olukorda ega esitatud ainsatki kaebust, mille alusel võiks arvata, et hotelli trepp ja käsipuu oleksid ehituselt kuidagi ohtlikud. Ta lisas, et ka päästeamet pole kontrollimise käigus sellekohast ettekirjutust teinud.

Ei saa olla kindel

«On kahetsusväärne, et meie hotelli kliendiga selline õnnetus on juhtunud,» nentis Mati Reinup. Ta avaldas kahetsust ka selle pärast, et abielupaar personalile väidetavast kukkumisest kohe teada ei andnud, vaid lahkus oma autoga. Et hotelli teavitati alles seitse tundi hiljem, ei ole omaniku selgitust mööda võimalik olla kindel, kas, mis ja kuidas selle territooriumil juhtus.

Niisugune seisukoht nörritab aga Rima Toivainenit, kelle hinnangul ei taha hotellipidaja vastutust võtta. Ta viitas abikaasa saadetud SMS-ile, mis on tal alles. Samuti oli Eino Toivainenile pärast koomast ärkamist meenunud, et tema kukkumist juhtusid nägema mööda tänavat kõndinud naine ja laps, keda on võimalik vajaduse korral püüda üles leida.

«Kahjuks ei ole see esimene kord, kui inimesed saavad mõne ettevõtte hoolimatuse tõttu vigastada. Paljud ravivad ennast pärast õnnetust kodus, sest ei julge pöörduda kohtusse ega viia asja lõpuni,» avas Rima Toivainen oma mõttekäiku. «Igal inimesel tuleb oma tegude eest vastutada.»

Ainest kriitiliseks hinnanguks võtab Rima Toivainen ka sellest, et kuigi tema mees oli õnnetuse vastu kindlustatud, pakkus naine Endla hotellile algul välja, et nad lepivad omavahel kokku summas, millega asutus aitab õnnetusega seotud kulutusi kanda, kuid nad ei jõudnud selles teineteisemõistmiseni.

Mati Reinup märkis etteheitele vastuseks, et hotellile ei ole esitatud kirjalikku pretensiooni, vaid käidud suusõnal uurimas, millise summaga oleks võimalik kahjusid kompenseerida. «Seetõttu on meil ka keeruline hinnata oma rolli ja võimalikku vastutust selles õnnetuses,» selgitas ta.

Pärast läbirääkimiste liivajooksmist pöördusid Toivainenid kindlustusfirma poole, kes on nüüdseks juhtumiga juba mõnda aega tegelnud. Rima Toivainen teadis öelda, et mehe Rootsi toimetamine oli kindlustusele läinud maksma 27 300 eurot.

Viga saanud mehe abikaasa sõnul on neil kõigest hoolimata hea meel, et see lahenes kõige hullemate tagajärgedeta. Kohtusse ei kavatse paar pöörduda. Küll aga soovib Rima Toivainen, et nende juhtum saaks teistele ettevõtetele õpetuseks, milline vastutus neil oma territooriumil sündiva suhtes lasub.

Tagasi üles