Harjast ja kühvlist alguse saanud tüli jõudis tuhandete inimeste ette

Marko Suurmägi
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi kesklinnas asuv City lokaal jõudis ühe Facebooki postitusega Eesti tuntumate söögikohtade sekka, paraku on suur tähelepanu firmale negatiivse sisuga.
Viljandi kesklinnas asuv City lokaal jõudis ühe Facebooki postitusega Eesti tuntumate söögikohtade sekka, paraku on suur tähelepanu firmale negatiivse sisuga. Foto: Peeter Kümmel / Sakala / montaaž

Viljandi kesklinnas asuva City lokaali ja kahe kliendi vaheline tüli paisus nii suureks, et jõudis Facebooki kaudu mõne tunniga enam kui kümnete tuhandete eestlasteni.

Tartu tänaval asuva lokaali teenindaja ja seal lastega käinud kahe noore naise vahel tekkis arusaamatus esmaspäeval, kui kliendid pärast einestamist lahkuma asusid.

Lokaali teenindaja ja naiste jutt läheb vastuollu selles, kui palju toidupalu olid väiksed lapsed söömise ajal laua alla poetanud, ent igal juhul ulatas teenindaja lõpuks ühele naisele harja ja kühvli, et see lauaaluse puhtaks teeks.

«Mina ja mu sõbranna jäime suu ammuli vaatama, et mis mõttes kühvli ja harja?» kirjeldas lokaalis juhtunut klient Kadri kirjas, mille ta postitas Facebooki. Tema perekonnanimi on «Sakalale» teada, ent tema palvel seda ei avaldata. Facebookis kasutab ta kontot, kus on oma nimeks märkinud Kata Olen.

Kliendil on erinev arusaam läbust

Kliendi kirjelduse kohaselt oli laua all tõepoolest leivapuru, kuid mingit märkimisväärset läbu seal ei olnud. Tema väitel ei kukkunud söömise ajal maha praadi, samuti ei tilkunud sinna mahla. Et aga lapsed on vaevalt üheaastased, tunnistas naine kirjutises, et leiba sinna pudenes.

City lokaali teenindaja Ester meenutas juhtunut teisiti. Tema selgituse järgi nägi lauaalune  sel hetkel, kui naised lahkuma asutasid, lausa kohutav välja. Teenindaja jutu järgi oli seal põhimõtteliselt kõike, mida lauda oli tellitud. Naised olevat üles näidanud enneolematut ülbust, osutanud näpuga laua alla ja irvitanud.

Nii pakkuski Ester kühvlit ja harja, et kliendid korralageduse likvideeriksid. «Mõtlesin, et nad on sellised mõistlikud vanemad,» lausus ta.

Üks klient olevat siis osa toidust kokku pühkinud. «Tegi natuke harjaga kriips-kraaps ja siis läksid nad ära. Mina koristasin ikka suurema osa,» meenutas teenindaja.

Kadri sõnul olevat aga tema sõbranna lauaaluse puhtaks teinud ning lahkudes tundsid mõlemad, et on saanud väga alandava kogemuse. «Lahkusime sealt, mõeldes, et sinna me enam ei lähe,» teatas ta.

Kaks aastat Viljandis elanud Kadri rääkis, et on City lokaalis söömas käinud ka varem, sest seal pakutakse tema mehe lemmikrooga ning ka tema ise on seal pakutud toitudega väga rahule jäänud. Lastega oli ta seal käinud korduvalt ja varem polnud ette tulnud, et tal oleks kästud midagi ära koristada.

Ester ütles, et kuna lokaalis käib palju kliente, ei ole Kadri ja tema sõbranna talle varasemast tuttavad.

Juhtum paisus suureks teisipäeval, kui Kadri postitas oma Facebooki seinale kirja, milles ta kirjeldas põhjalikult, millise kogemuse lokaalist oli saanud. Tagantjärele tunnistas ta, et poleks seda postitust teinudki, kui lokaal oleks vastanud tema e-kirjale, mille ta esmaspäeval sinna oli saatnud.

«Lootsime, et saame adekvaatse vastuse, et ehk ongi neil selline kord ja siis edaspidi teaksime seda,» selgitas ta. «Iialgi ei oleks osanud arvata, et vastu tuleb kiri, kus öeldakse, et teenindajal pole lihtsalt aega.»

Oma avalikus kirjas vahendas Kadri lokaali saadetud vastusest mõtet, et City klienditeenindaja polevat hullemat läbu näinudki. «No andke andeks! Ma olen kahe lapse ema ja tean, mis on läbu. Võite mind uskuda: seal ei olnud läbu. Mitte mingisugust!» kirjutas ta.

Facebook tegi juhtunu avalikuks

Seepeale tegi Kadri postituse City lokaali Facebooki seinale, aga see olevat sealt kustutatud. Lõpuks postitas ta kirja enda kontole ning see pälvis tähelepanu, mida postitaja oodata ei osanud. Inimesed hakkasid kirja kiiresti jagama ning 24 tunni jooksul vahendati seda 6500 korda. See tähendab, et kui ka igal jagajal on Facebookis vaid paarkümmend sõpra, on seda kirja lugenud üle saja tuhande eestlase. Samal hilisõhtul jõudis juhtunu ka Delfi ja «Õhtulehe» veebilehele.

«Kindlasti ei osanud ma

oodata, et saan täiesti võõrastelt inimestelt nii palju kirju, mis nendega on samas kohas juhtunud,» vahendas Kadri. «Me ei oleks iialgi ajanud asja nii kaugele, kui oleksime e-kirjale normaalse vastuse saanud.»

Lokaal püüdis kommentaare kustutada

Kui Kadri kiri Facebookis kulutulena levima hakkas, otsisid Facebooki kasutajad üles samas suhtlusvõrgustikus asuva City lokaali lehekülje ja asusid seal kommenteerima, mida nad juhtunust arvavad. Lokaal üritas olukorda siluda sellega, et asus negatiivseid kommentaare kustutama.

14. aprillil loodud lokaali Facebooki konto seisis teisipäeva lõunani üsna unustatult. Mõne kuu jooksul oli sinna tehtud paar reklaamivat postitust ning saadud paarkümmend sõpra. Ühtäkki muutus see aga elavaks arvamusplatsiks, kus olid valdavalt negatiivsed kommentaarid.

«Inimesed kirjutasid sinna asjast, millest nad midagi ei teadnud,» nentis Ester.

Teisipäeva õhtul sai lokaali pidajatele selgeks, et nad ei suuda kommentaare hallata. «Pole neid enam vaadanudki,» tunnistas Ester eile hommikul. Selleks hetkeks oli seal 250 kommentaari, kuid erinevalt varasemast õhtust oli lisandunud hulk arvamusi, mis kiitsid teenindaja tegevuse heaks või püüdsid seda mõista.

Vähem kui paarikümne tunniga oli lokaal kogunud Facebookis sada uut sõpra.

Küsimusele, miks ei kasutanud lokaal oma lehekülge selleks, et avaldada seal vastulause või oma selgitus, arvas klienditeenindaja, et sel poleks mõtet. «Meist sõidetakse seal lihtsalt üle,» sõnas ta. «Facebookis istuvad peamiselt lastega emad, kes võtsid kohe kaitsva positsiooni.»

Samas kinnitas Ester, et lokaal on ehitatud ja seatud selliseks, et seal oleks hea käia just lastega. «Meie juurde pääseb vankriga,» kirjeldas ta. «Me ei ole lastevaenulikud.»

Tagantjärele tunnistab Ester, et oleks pidanud esmaspäeval oma emotsioone vaos hoidma ning hari ja kühvel ei oleks pidanud kliendi kätte jõudma. «Ma olen käinud klienditeeninduse koolitusel ja tean neid asju, aga teenindajatest sõidetakse tihtipeale lihtsalt üle,» selgitas ta.

Kadri on veendunud, et tema sellesse lokaali enam kunagi tagasi ei lähe.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles