Juhtkiri ⟩ Enesemüügi keeruline kunst

Sakala
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Reedel oli Viljandimaa ettevõtlusgala, millel tunnustati maakonna tublimaid ja silmapaistvamaid ettevõtjaid. Miski pole aga kivisse raiutud ning sel aastal tehti nende väljaselgitamises üks oluline muudatus: seekord võeti ettevõtjad luubi alla majandusnäitajate ja registrite alusel ning jäi ära kannatlik ootamine, et ettevõtjad ennast ise välja pakuksid. Kummalisel kombel on see aastaid olnud päris paras peavalu – no lihtsalt ei tule neid ettepanekuid! – ning seega on lõplik valik olnud ehk veidi ühekülgne. Aga miks see nii on?

Iseenesest võiks ju öelda, et kui ettevõtjal pole piisavalt ette­võtlikkust, et oma kandidatuuri niivõrd tähtsal üritusel üles seada, siis polegi tarvis talle auhinda anda. Teisalt on aga selge, et ega see enese upitamine ja kiitmine meil kuigi kergesti tule, sest oleme tagasihoidlikud. Ja kui tõepoolest tunnustatakse, siis me ei tea, kuhu silmi peita, ning tunneme ennast isegi et halvasti. See on üks suur kultuuriline auk, kuhu me ilmselt kõik takerduma kipume. Tõsi, ega kellelegi meeldi eneseupitajad, aga ega see ole siis enese upitamine, kui tehtu üle uhke ollakse ning oma suure töö ja vaeva vilja hea meelega tutvustatakse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles