N, 8.12.2022

Juhtkiri ⟩ On, mida õppida

Sakala
On, mida õppida
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Ei ole mõtet isegi retooriliselt küsida, kas Cleveroni idee luua oma väike akadeemia, et koolitada endale vajaminevaid spetsialiste, on asja ette läinud. Kui tänavu kevadel akadeemia lõpetanud 14 tudengist ligi pooled on sellesse ettevõttesse tööle jäänud, siis on selge, et asi töötab ning töötab hästi, olgu pealegi mõnel aastal sisseastujaid rohkem, mõnel vähem.

Cleveroni otsus oma akadeemia rajada johtus selgesti vajadusest: ei ole võimalik leida sobivaid spetsialiste, seejuures ka eesti keelt kõnelevaid spetsialiste valdkonnas, mida sisuliselt käigu pealt arendatakse. Pole ka mõtet käed rüpes oodata neid üksikuid, kes on hariduse omandanud mõnes välismaises ülikoolis.

Iseenesest pole väljaõpe-kohapeal-lähenemises ju midagi revolutsioonilist, ent enamikul ettevõtetel pole piisavalt kapitali, et asi nii suurejooneliselt ette võtta, kui on võtnud Cleveron. Cleveronis ei ennustata tulevikku, vaid luuakse seda.

Ah et mis tulevikku seal siis luuakse? Hariduse omandamiseks on tänapäeval sisuliselt kaks viisi. Esimene on nõndanimetatud klassikaline, mis nõuab vanematelt paraku järjest paksemat rahakotti ja noorelt enese poolsurnuks töötamist. Teine viis on, et inimene õpib töö kõrvalt aegamisi, ja selles võtmes on Cleveroni akadeemia alustuseks ehk isegi parim valik Eestis. Miks?

Meie haridus- ja täiendkoolituste süsteemi häda seisneb peamiselt selles, et muutustele reageerimine kipub võtma väga kaua aega ning tihti on võimatu täiskasvanuna uut eriala õppida või täiendkoolitustel käia. Sageli nõuab see kas liiga palju raha või aega, mida näiteks lastega pereinimestel just üleliia pole. Cleveroni mudel lahendab osa neist muredest, sest seal on võimalik töötada ja õppida samal ajal, välistatud pole ka koos perega Viljandisse kolimine. Arusaadavalt sobib igasugune täiskohaga õppimine kõige paremini siiski noortele, ent ülikiiresti muutuvas maailmas vajavad haridust ja koolitusi ka vanemad inimesed.

Siin ongi mõttekoht ka teistele. Terve meie haridussüsteem vajaks üha kiiremini muutuvas maailmas aina rohkem elukestvale õppele ümberlülitumist ning kursuse- või mikrokraadipõhiseks muutumist.

Märksõnad
Tagasi üles