Viljandi ei taha miljonite ees häbisse jääda

Vähestele tuleb pähe lumesaaniga mööda järvevett tuisata.

FOTO: Internet

Sadade miljonite potentsiaalsete vaatajatega internetikeskkonnas You Tube, mida vahel peetakse teismeliste liikuvate piltidega peldikuseinaks või ühiskonnaohtlike maniakkide tsensuurivabaks hääletoruks, paistab Viljandi maailmale kui kultuurilembene maaliline väikelinn.


You Tube’is seostub märksõnaga «Viljandi» 695 videolõiku, millest enamik on vastu ootusi täiesti positiivsed. Kõige rohkem leidub seal muusika, spordi ja loodusega seotud materjali.



Nelja aasta eest Californias loodud You Tube’i suhtutakse vastakalt. Talle jagub nii tuliseid pooldajaid kui põhimõttekindlaid vastaseid. Keskkonnal, kus saab omatehtud videofaile vabalt levitada, on astronoomiliselt palju kasutajaid ning selle kaudu tehakse ligi pool interneti videootsingutest kogu maailmas.



Just sama portaali kaudu pöördus hiljuti rahva poole Eesti president Toomas Hendrik Ilves. Tipp-poliitikud pole seal muidugi mingi uudis. Poolteise aasta eest sai maailm osa Ameerika Ühendriikide presidendikandidaatide debatist, mis sündis meediahiiu CNN ja You Tube’i koostöös. Juba 2007. aasta jõulude paiku sai You Tube’ist vaadata ja kuulata Briti kuninganna Elizabeth II jõululäkitust.


Ajaga ühte sammu käia üritav Briti kuningakoda on seal nüüdseks avanud päris oma kodukanali.



Teisalt levitas You Tube’i kaudu oma äärmuslikke seisukohti Soome koolimõrvar Matti Saari, enne kui verisele ja mõttetule tapatööle asus.



Loomulikult leidub kõnealuses kanalis ka seoses Viljandiga sellist materjali, mille mõttetuses ja otstarbetuses pole mingit kahtlust kõigil, kelle IQ küündib kas või mõne pügala üle 60. Koolipoiste mobiiltelefonidega jäädvustatud madalalaubaline tualetihuumor ja kaadrid stiilis «Meie klassi jõulupidu» on siiski pigem erand kui reeglid.



You Tube’is pesitsevasse Viljandisse süvenedes avaneb kirev pilt. Sinna on üles pandud vaimukaid ja silmapaistvalt hea tehnilise lahendusega gümnaasiumimultikaid, lugu politseiga kimpus olevast paaripäevase sõidustaažiga noorukesest tsiklisõbrast oma Aprilia Pegasoga ning rollimängijate hansapäevadel tehtud lavastus.



Samuti võib vaadata videojäädvustust mootorsaaniga Viljandi järvel sõitmisest, mis lõpeb selle paratamatu põhjaminekuga, maavanema jõulutervitust, liigutavat lühifilmi Mulgi rallil traagiliselt hukkunud Ain Teppo mälestuseks, klippi tulekahjust kesklinnas ning isetehtud muusikavideot «Mulgimaale». Need on vaid mõned näited Viljandiga seonduvast.



Kokkuvõttes võib sealt leida tõepoolest uskumatuid asju. Seda tunnistab ka maavalitsuse arenguosakonna juhataja Tõnis Korts, kellel «Sakala» palus nädala jooksul You Tube’is Viljandiga seonduval silma peal hoida.



«Tuleb tunnistada, et mõned nendest videotest on kodukootusest hoolimata tublisti üle eesti filmi keskmise taseme,» lausus ta.



Ajal, mil infotootjaid tuleb järjest juurde, peab Tõnis Korts You Tube’i väga perspektiivikaks viisiks, kuidas piirkonnast teada anda.


«Nii-öelda vanad võimalused on üsna kohmakad ja kallid, näiteks mõnele turismimessile minna on kohutavalt ressursimahukas,» mõtiskles aastaid Viljandimaa turismiarenduse ja mainekujundusega tegelnud mees. «Üks asi on see, et raha napib, ent teisalt on tehnika arenguga tulnud odavad ja kergesti kättesaadavad võimalused.»



Tarbija ei pea enam koduseinte vahelt väljuma, nüüd piisab selleks, et soovitut näha ja esmamulje saada, ainult märksõna videootsingusse toksimisest. Siin astubki mängu You Tube. Tasuta ülemaailmse levikuga kanali võimalusi ei tasu alahinnata.



Maakonna turismiarendajad ongi juba isekeskis nõu pidanud ja leidnud, et muutustega turunduses ja mainekujunduses tuleb igal juhul kaasas käia.



Viljandi avalike suhete ja turismiameti juhataja Krista Kull, kes samuti «Sakala» palvel seda portaali mõnda aega jälgis, nentis, et You Tube’is on nii positiivset kui negatiivset infot.



«Head on seal ikka rohkem,» lausus Kull. «Mind isiklikult hämmastas tohutult, kui põhjalikud eelteadmised olid Viljandi kohta ühel Belgia filmigrupil, kes tuli siia reklaamfilmi tegema. Selgus, et kõik need olid hangitud just You Tube’ist.»



Klippe vaadates selgub, et kummalisel kombel on just turistid Viljandile väga palju reklaami teinud: ülevaatlikud videod on välja pandud kontsertidest, paadisõidust, rippsillal jalutamisest ja lossimägedest. Asjaolu, et autorid on tavalised inimesed, tihtipeale linna külalised, muudab videod eriti väärtuslikuks ja usaldusväärseks.



«Nad tahavad niimoodi oma häid emotsioone jagada,» on Kull rahul. «Muidugi leidub ka ebameeldivaid asju, aga üldiselt paistab Viljandi maailmale mitmekülgne ja nooruslik.»



Uudistamiseks on välja pandud ka kõik linna ametlikud reklaamfilmid. Täpselt sama on teinud maavalitsus turismiprojektide käigus valminud vaatefilmidega.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles