Halb üllatus venitab peatänava remondi järgmisesse aastasse

Karksi-Nuiat läbiva peatänava remont näib seisvat. Paari nädala jooksul tahetakse siiski alustada sajuveetorustikuga seotud töid.

FOTO: Kai Kannistu

Ootamatu avastus Karksi-Nuia peatänava remondi käigus tähendab seda, et tänavu novembris lõppema pidanud töö saab läbi ilmselt järgmise aasta suvel.

Maanteeameti Lääne teehoiu osakonna ehituse juhtivinsener Sven Savi ütles, et Karksi-Nuia linnalõigu projekteerimise käigus nähti ette sõidujälgedesse jäävate sajuvee- ja kanalisatsioonikaevude kindlustamine betoonplaatidega ning torutööd pidanuks piirduma restkaevude ühendamisega olemasolevasse sajuveetorustikku.

«Pärast katte eemaldamist ja väljakaeveid selgusid aga sajuveekaevude probleemid, mida polnud võimalik projekteerimise ajal avastada. See tekitas lisaküsimusi kogu olemasoleva torustiku seisukorra kohta,» rääkis Savi. «Tellisime töövõtjalt kaameravaatluse, mille tulemused ei olnud kahjuks rõõmustavad. Ekspertide ja projekteerijaga konsulteerides jõuti arvamusele, et suurem osa sajuveetrassist on halvas seisukorras ja vajab väljavahetamist.»

Juhtivinsener märkis, et kogu aruande ja videomaterjali läbitöötamine on väga mahukas ja kõrvaltvaatajale võib tunduda, justkui töö seisaks.

«Tegelikult käib praegu kogu ala täpsem kaardistamine ja sajuveega seotud töid plaanitakse alustada lähema kahe nädala jooksul. Seejärel ehitatakse dreenikiht ja killustikalus, paigaldatakse äärekivid ning ehitatakse kõnniteed,» lausus ta.

Savi nentis, et ettenägematute asjaolude tõttu on tänavu plaanis lõpetada esimese etapi töö 1,14 kilomeetri pikkusel lõigul Valga poolt kuni Viljandi maantee ristmikuni ning ülejäänud 0,56 kilomeetri pikkune lõik jääb ootama järgmist aastat.

«Talve tulekuga tehakse töödes paus ja jätkatakse kevadel esimesel võimalusel,» lausus Savi. «Kui esimesena nimetatud lõik saab katte, lubatakse liiklus kogu linnalõigule ning ümbersõiduks enam vajadust pole.»

Maanteeameti otsusega väheneb remondis oleval 1,7 kilomeetri pikkusel lõigul sõidutee laius varasemalt kaheksalt meetrilt seitsmele ning jalgtee laieneb poolteiselt meetrilt kahele. Liikluse rahustamiseks ja piirkiirusest kinnipidamiseks tõstetakse Kooli ja Võidu tänava vahelisel alal teepind kõrgemaks ehk sisuliselt rajatakse mitme meetri pikkune teekünnis. Teelõigu Pärnu-poolsesse otsa rajatakse  suunamuutesaar.

Riigimaanteede Valga–Uulu ja Imavere–Viljandi–Karksi-Nuia senine T-kujuline ristmik ehitatakse ümber ovaalseks ringristmikuks. Lisaks valgustatakse eraldi kõik teeületuskohad ning uuendatakse valgustust ringristmiku piirkonnas.

Maanteeameti andmeil pidanuks Karksi-Nuiat läbiva tee remont minema maksma 1,37 miljonit eurot, kuid plaaniväliselt päevakorda tõusnud töö muudab hinna kallimaks. Kui palju täpselt, seda ei osanud Savi praegu öelda.

Pigem on lisatöö tema sõnul just ajakulukas ning tänavu pärast jaanipäeva alanud remont, mis pidanuks lõppema novembris, kestab prognoositavalt järgmise aasta juulini. 

Peatöövõtja on aktsiaselts Nordecon. Selle projektijuht Juhan Ressar ei soovinud kommentaare anda, öeldes, et infot jagab maanteeamet.

Tagasi üles