Juhtkiri: Palju kulub, palju saad

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandimaa bussid sõidavad juba teist aastat ajutiste lepingutega, sest 2005. aastal välja kuulutatud riigihange rauges maavalitsuse ja aktsiaseltsi GoBus vahel puhkenud kohtuvaidluse tõttu. Sellest hoolimata on süsteem hästi tööle saadud ja seda tõestab ka suhteliselt suur piletitulu.


Kummalisel kombel selgus käesoleval nädalal, et hea töö eest ei pruugi sugugi alati head palka saada, vaid hoopis vastupidi.

Ehkki Viljandimaa on pindalalt üks Eesti suuremaid maakondi ja ka liinibussid peavad läbima palju kilomeetreid, on meile määratud bussiliikluse dotatsioon üks väiksemaid. Kui Viljandimaa saab esimesel poolaastal inimeste sõidutamiseks vaid 8 850 000 krooni, siis naabrid Valga- ja Pärnumaa võivad arvestada vastavalt 11 350 000 ja 21 950 000 krooniga.

Toetuse määranud majandus- ja kommunikatsiooni­ministeeriumi teede- ja raudtee osakonna nõunik Aini Proos tõdes, et Viljandimaa saab suhteliselt väikese summa sellepärast, et siin on ühistranspordi korraldajad head tööd teinud. «Samas pole põhjust vedajatele rohkem maksta selle eest, et nende majandustulemused on paremad,» leidis ta.

Nõuniku jutus on kahtlemata tõetera, kuid küsigem teisipidi: kas on mõtet maksta palju ettevõttele, kes ei oska majandada? Näitab ju Viljandi- ja Pärnumaa dotatsiooni kolmekordne vahe selgelt, et pärnakatel peaks olema võimalik tunduvalt väiksemate kuludega hakkama saada.

Üks põhjus, miks Pärnu- ja Valgamaale nii palju toetust tuli, on see, et seal korraldati mullu maakonnaliinide teenindamise riigihange ning liinikilomeetri hind kujunes tõusnud ja põhjendatud kulude tõttu kõrgeks. Ent kas see hind on põhjendatud ka praegu, mil diislikütuse liiter ei maksa enam 20 krooni nagu kõrgajal, vaid 13?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles