R, 27.05.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ehitajad kolisid Viljandi perrooni jaamahoone ette

Karl-Eduard Salumäe
Ehitajad kolisid Viljandi perrooni jaamahoone ette
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Praegu käivad Viljandi raudteejaama ooteplatvormil ehitustööd. Kui hästi läheb, õnnestub see ehitajal ametlikult üle anda järgmisel nädalal.
Praegu käivad Viljandi raudteejaama ooteplatvormil ehitustööd. Kui hästi läheb, õnnestub see ehitajal ametlikult üle anda järgmisel nädalal. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Hiljuti kasutusloa saanud Türi ja Viljandi vahelisel raudteelõigul on kuuest uuest perroonist valmis viis ning õige pea saadakse ühele poole ka Viljandi jaama ooteplatvormiga.

Uus perroon muudab rongiga sõitvate viljandlaste elu tunduvalt lihtsamaks. Varem asus see jaamahoonest paarsada meetrit eemal, kuid uuel aastal saab rongi astuda otse jaamahoone juures. Liikumisvaegusega inimestele on ooteplatvormil korralik kaldtee ning vaegnägijaid hoiatavad perrooniserva eest põrandal olevad punnid.

52kilomeetrisel raudteelõigul on saanud uue ilme ka Olustvere, Võhma, Sürgavere, Kärevere ja Ollepa peatus ning need ootavad ametlikku üleandmist. Töid tegeva osaühingu Go­Track juhatuse liikme Aivar Treve kinnitust mööda ollakse töödega lõppjärgus ka Viljandis.

«Kui väga hästi läheb, saame Viljandi perrooni koos viie ülejäänuga 15. detsembril üle anda,» ütles Treve ja lisas, et kui ka nii ei lähe, püütakse ooteplatvormile enne aasta lõppu kasutusluba saada. Reisirongid hakkavad Türi ja Viljandi vahel sõitma 1. jaanuarist.

Kuigi rekonstrueerimistööde tulemusena hakkavad rongid Türi—Viljandi raudteelõigul sõitma kuni 120 kilomeetrit tunnis, ei rakendata nii suurt kiirust kohe jaanuari algusest. Edelaraudtee müügijuht Annemari Oherd on varem öelnud, et tõenäoliselt lubatakse rongidel lõiguti maksimumkiirusega sõita alates kevadsuvest. Kõik sõltub sellest, kuidas edenevad pärast talve tehtavad tööd.

Viimati 40 aasta eest remonditud Türi—Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimise kogumaksumus on üle 19 miljoni euro, sellest kaks kolmandikku saadi Euroopa Liidu fondidest.

Märksõnad
Tagasi üles