Teised poed ootavad Selveri kliente avasüli

Karl-Eduard Salumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile suleti remonttööde tõttu kaheks nädalaks Viljandi Selver ning konkurendid usuvad, et see suurendab nende käivet.
Eile suleti remonttööde tõttu kaheks nädalaks Viljandi Selver ning konkurendid usuvad, et see suurendab nende käivet. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Eile suleti remondi tõttu kaheks nädalaks Viljandi Selver. Konkurendid arvavad, et see mõjub läbimüügile küll hästi, aga pikaajalisi muutusi nad siiski ette ei näe.

Viljandi tarbijate ühistu (VTÜ), mille alla kuuluvad muu hulgas Maksimarket, Turu tänava Konsum ning A ja O kauplused, juhatuse liige Priit Aule ei julgenud ennustada, kui palju Selveri kinni olemine teiste poodide klientuuri kasvatab. Inimeste käitumine on selleks tema meelest liiga ettearvamatu.

Kasvu suuruse üle ei soovitud arutleda ka aktsiaseltsis Rimi Eesti Food. Nimetatud ettevõttele kuulub peale Centrumi ruumides tegutseva Rimi ka Selveri lähedal asuv Säästumarket. «Usume, et suureneb nii Rimi kui Säästumarketi läbimüük,» kinnitas pressiesindaja Katrin Bats siiski.

Säästumarket võidab enim

Priit Aule arvates kasvab kaheks nädalaks mingil määral kõigi suuremate poodide käive. VTÜ kauplustest uskus ta remondist kõige rohkem kasu tõusvat Maksimarketile.
«Need, kes tahavad suuremat valikut, tulevad Maksimarketisse,» oletas Aule.

Et Selveri klientuuri kuuluvad eeskätt Männimäe elanikud, kasvab ostlejate hulk tema oletust mööda peamiselt Säästumarketis. Katrin Bats on Aulega nõus: temagi arvab, et tarbijad valivad kaheks nädalaks pigem Selveri kõrval asuva Säästumarketi kui kontseptsiooni poolest küll sarnasema, aga kaugel asuva Rimi.

«Ometi usume, et ka Rimi saab kahe nädala jooksul juurde palju kliente,» lisas Bats.
Ohtu, nagu võiksid märkimisväärselt kasvanud klientuuriga Säästumarketi riiulid kõledaks jääda, Batsi sõnul pole.

«Kaupa on meil varuga. Arvestame alati konkurentide tegevust ning oleme valmis pakkuma vajalikus koguses toidu­kraami kõikidele klientidele,» lausus Rimi Eesti Foodsi pressiesindaja.

Erikampaaniaid ei tule

Küsimusele, kas kahe nädala jooksul on plaanis korraldada erikampaaniaid, et poeta jäänud inimesed sooritaksid ostud just nende juures, vastasid nii Priit Aule kui Katrin Bats eitavalt. Aule ütles, et nende poodides tehakse kampaaniaid Eesti tarbijateühistute kesk­ühistu plaani järgi, ning Bats kinnitas, et ka Rimi ja Säästumarketi omad on juba varem kalendrisse kirjutatud.

Bats ei uskunud, et Rimi või Säästumarket saavad selle lühikese ajaga juurde eriti palju püsikliente, kes on teinud ostud seni peamiselt Selveris.

«Tõenäoliselt ei põhjusta need paar nädalat klientide tarbimisharjumustes kuigi suuri muutusi,» arvas ta, «ent usun, et nii mõnigi, kes võrdleb Selveri ja Säästumarketi hindu, teeb oma järeldused.»

KOMMENTAAR

ERKKI ERILAID,

Maxima
Eesti avalike suhete juht

Meie kaupluste käive tõusis juba selle nädala algul umbes kümnendiku võrra. Kahjuks piirab Vaksali tänava Maxima klientide arvu kasvu küllaltki väike parkla, mis võib-olla ei suuda tipptundidel kõiki autoga ostlema tulijaid korraga mahutada. Siin on eelis Tallinna tänava Maximal, mis asub küll kaugemal, kuid mille parkla on suurem.
Spetsiaalseid kampaaniaid me ei plaani, sest iganädalased soodushinnad meelitavad pidevalt palju kliente ja peaksid meeldima ka Selveris käima harjunud tarbijatele. Viljandis ja linna ümbruskonnas on meil kliendikaardi omanikke ligi 16 000 ja loodame, et neile tuleb lähinädalatel lisa.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles