Mikk Maaten võitis BEC-autoringrajasarja teise etapi

Egon Valdaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Viljandimaalt pärit autoringrajasõitja Mikk Maaten koos leedulanna Ernesta Globytėga võitis Baltimaade kestvussõidu meistrivõistluste (BEC) teise etapi Riias. Maateni ja Globytė juhitud #5 GSR Motorsport Volkswagen Golf GTI TCR alustas võistlust teiselt kohalt, kuid neljatunnise võistluse lõpuks edestas kõiki konkurente enam kui ringiga. BEC-sarja punktiarvestuses on GSR Motorsport teisel kohal.

Kvalifikatsioonis sai Leedu tiimi GSR Motorsport eest võistlev Maaten paremuselt teise aja, kuid parima ringi teinud #69 Flash Racing BMW oli vaid 0,047 sekundit kiirem. Ka võistluse esimest vahetust sõitis seekord Maaten, hoides liidriks tõusnud #58 Rotoma Racingu BMW-ga mõnesekundilist vahet. Esimese sõidutunni lõpus andis ta auto Globytėle üle teiselt kohalt, kuid kui boksipeatuste tsükkel läbi sai, oli #5 Volkswagen tõusnud juba liidriks ja Globytė kasvatas edu #58 BMW ees kiiresti üle minuti. Kuid kuna Maaten oli boksi sisenemisel põrganud vastu piirdeaeda, pidi #5 Volkswagen karistuseks korra boksiteest läbi sõitma ja langes uuesti teiseks. Globytė aga tegi sunnitud boksivisiidi järel endiselt head sõitu ning teise boksipeatuste tsükli lõppedes oli taas rooli asunud Maaten juba kindel liider. Vahe #58 BMW-ga püsis 40 sekundi ringis. Viimases vahetuses püüdis Globytė konkurendi isegi kinni ja tegi #58 BMW-le ringi sisse.

Sarja kahe etapi järel on #5 GSR Motorsport 92 punktiga teisel kohal, kuna liider #58 Rotoma Racing on kogunud 110 punkti. BEC-sarja kolmas etapp sõidetakse Riias 19. augustil ning lõpuetapp toimub Pärnus 23. septembril.

«Lõpuks ometi läks hästi! Võitsime teise koha saanud BMW-d rohkem kui ringiga, aga lihtsalt see ei tulnud. Boksi sissesõidule on tehtud kiiruse kahandamiseks S-kurv, seal ma sõitsin vastu piirdeid ja me saime selle eest läbisõidukaristuse. Treeningul värskete rehvidega mahtusin ma sealt läbi, aga kulunud rehvide jaoks oli kiirus lihtsalt liiga suur, ehkki ma lülitasin kiirusepiiraja samamoodi sisse ja tingimused olid samad,» ütleb Maaten.

«Kvalifikatsioonis olime ülinapilt teised, sest kiireimal ringil jäi mulle kaks autot ette. Vaatasin, et aeg on 1.24, ja arvasin, et sellest ehk piisab, kuid Flash Racing oli siiski 0,047 sekundit kiirem. Suurt midagi see ei muutnud, stardis langesin korraks isegi kolmandaks, aga liider oli mul kogu aeg vaateulatuses. Seekord püüdsin sõidu ajal rehve rohkem säästa ja see õigustas ennast. Kiireimad ringid ei olnud nii head kui eelmisel võistlusel, aga rehvid kestsid rahulikult vahetuse lõpuni ja lõppkokkuvõttes olin isegi kiirem. Ernesta tegi oma töö väga hästi ära, ta oli teisest Rotoma sõitjast ringi peale 2–3 sekundit kiirem, ja mul ei tekkinud tema viimase vahetuse ajal kordagi kordagi kahtlust, et ta esikoha ära toob. Ka tiim tegi boksipeatustes jälle väga kiiret ja head tööd, mis meie võitu suure panuse andis. Ja suur tänu kõikidele toetajatele, kes pidevast ebaõnnest hoolimata ei ole lakanud uskumast minu võimetesse võidud koju tuua. Selle võidu pühendame teile!»

Võistluse tulemused: speedhive.mylaps.com/Sessions/4903612#all-results

Mikk Maaten (28) alustas autode ringrajasõiduga juba 13-aastaselt, aastal 2004 tuli ta noorteklassis Eesti karikavõitjaks ja aasta hiljem meistriks. 2006. aastal võistles Mikk Maaten juba täiskasvanute arvestuses ning lõpetas Eesti meistrivõistlused teise kohaga klassis Super 1600. Pärast masust tingitud viieaastast võistluspausi naases ta ning on alates 2013. aastast lõpetanud kõik hooajad Eesti meistrivõistluste esikolmikus klassis BMW 325 Cup. Võistlemise kõrvalt on Maaten tegelenud ka Viljandi võidusõidumeeskonna arendamisega ning käivitanud huviringi Noorelt Autokoolis, mis tegeleb 8–15-aastaste laste autoalase harimise ja sõiduõpetusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles