FILMIARVUSTUS. Kuritöö ja karistamatus

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuri ema (Frances McDormand) ja tööst vabal ajal vähki põdev šerif (Woody Harrelson) ei leia kuidagi ühist keelt.
Kuri ema (Frances McDormand) ja tööst vabal ajal vähki põdev šerif (Woody Harrelson) ei leia kuidagi ühist keelt. Foto: Kaader filmist

​«Kolm reklaamtahvlit linna servas» («Three Billboards Outside Ebbing, Missouri») on vastuoluline ja piire kompav film. Põhimõtteliselt ongi keeruline teha komöödiat õiglust otsivast muserdatud emast, kelle tütar on vägistatud, tapetud ja põlema pandud. Iiri päritolu režissöör Martin McDonagh on aga varemgi, näiteks oma filmides «Seitse psühhopaati» ja «Palgamõrvarid Brügges», näidanud, et miski pole päris nõnda, nagu alguses paistab, ning draamast võib saada võllahuumor. Tegelaskujud arenevad tema filmides vähestele mõistetava loogika järgi, nii et põhimõtteliselt tuleb valmis olla selleks, et millekski ei saa valmis olla.

Martin McDonagh alustas näitekirjanikuna üheksakümnendate keskpaigas. Tema näidendeid on Eestiski edukalt lavastatud, mitte küll Ugalas. Kaudsed seosed on tal siiski ka Viljandiga: Vanemuise teatri lavastaja Tanel Jonas tegi oma debüüdi Ugalas Ken Ludwigi praegugi edukalt mängitava põnevikuga «Mäng on alanud», varasemast on tema kontol aga ka kaks Martin McDonaghi sulest pärit lugu «Üksildane lääs» ja «Kadunud käsi».

McDonagh ise on teatris kui sellises küll pisut pettunud. Ta peab nüüd kino hoopis demokraatlikumaks kunstivormiks ning on viimastel aastatel helendava ekraani võimalusi ja variante naudinguga ära kasutanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles