«Kolm reklaamtahvlit linna servas» («Three Billboards Outside Ebbing, Missouri») on vastuoluline ja piire kompav film. Põhimõtteliselt ongi keeruline teha komöödiat õiglust otsivast muserdatud emast, kelle tütar on vägistatud, tapetud ja põlema pandud. Iiri päritolu režissöör Martin McDonagh on aga varemgi, näiteks oma filmides «Seitse psühhopaati» ja «Palgamõrvarid Brügges», näidanud, et miski pole päris nõnda, nagu alguses paistab, ning draamast võib saada võllahuumor. Tegelaskujud arenevad tema filmides vähestele mõistetava loogika järgi, nii et põhimõtteliselt tuleb valmis olla selleks, et millekski ei saa valmis olla.
Tellijale
FILMIARVUSTUS. Kuritöö ja karistamatus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin McDonagh alustas näitekirjanikuna üheksakümnendate keskpaigas. Tema näidendeid on Eestiski edukalt lavastatud, mitte küll Ugalas. Kaudsed seosed on tal siiski ka Viljandiga: Vanemuise teatri lavastaja Tanel Jonas tegi oma debüüdi Ugalas Ken Ludwigi praegugi edukalt mängitava põnevikuga «Mäng on alanud», varasemast on tema kontol aga ka kaks Martin McDonaghi sulest pärit lugu «Üksildane lääs» ja «Kadunud käsi».