Tarvastu ja Ahtme kooli lapsed pidasid karnevali

Mustlas asuva Tarvastu gümnaasiumi hoovil pidasid Tarvastu ja Kohtla-Järvel asuva Ahtme kooli õpilased keskaegset karnevali ja laata. Inimesi oli küll napilt, kuid nad said proovida 12 erinevat keskaegset mängu.

Köievedu, ratsasõda, papagoi laskmine, vibulaskmine, keskaegne pimesikumäng, mõõgaturniir, «Pime rätsep», hobuserauavise, odavise ja pärjavise, karkudel kõndimine ning pähklite hulga mõistatamine olid need mängud, mida kohaletulnud said proovida.

Ettevõtmise eestvedaja, Tarvastu ajalooõpetaja Aive Kaldra jalutas nagu laadal osalevad lapsedki Tarvastu kooli ümber ringi keskajale iseloomulikes rõivastes ja nentis, et ümbruskonna inimesi on karnevalile tulnud napilt. Õpilastel oli aga hea tuju sellele vaatamata.

Karnevallaat on viimane osa ühest suuremast projektist, kus Tarvastu ja Ahtme lapsed said ühiselt ajalugu õppida ja teineteist tundma õppida. «Üks osa lõimumise programmist,» selgitas Kaldra õpilaste enda kirjutatud projekti, millele sihtasutuselt Archimedes raha saadi.

Septembris kohtusid mõlema kooli 12 last Mustlas, novembris saadi kokku Ida-Virumaal ning nüüd oldi jälle Viljandimaal. «Ahtme noored tulid meile neljapäeval ja eile (reede – toim) õhtul istusid lapsed maas ja arutasid, kuidas nad saaksid edaspidigi midagi koos teha,» vahendas Kaldra. Arutati võimalust, et hakata ühiselt mõnda lauamängu välja mõtlema või näiteks filmi tegema. «Kõige olulisem on see, et need kahe erineva kooli lapsed saavad omavahel väga hästi läbi ja nad tõesti tahavad koos midagi veel teha,» rääkis õpetaja.

Koos ajaloo õppimisega on need kohtumised ja pikk omavaheline suhtlus andnud lastele ka parema keeleoskuse. Ahtme noored räägivad eesti keelt paremini. «Mustla lapsed hakkavad ka natukese haaval vene keelt rääkima,» kirjeldas Kaldra praegust seisu. Tema sõnul on Ahtme poolelt projektis osalemas gümnaasiumiealised noored, aga Tarvastu koolist on ka palju põhikoolilapsi.

Karnevallaat oli korraldatud selliselt, et iga mängu juures oli juhendajaks üks Tarvastu ja üks Ahtme noor. Nii sai iga projektis osaleja endale teisest koolist kaaslase ja nad said kogu päeva suhelda ning koos teisi õpetada.

Tagasi üles