Filmiarvustus. Kolmekihiline Keeduse keedis

, filmihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kodumaise kunstfilmi reklaamnäoks kerkinud Rea Lest.
Kodumaise kunstfilmi reklaamnäoks kerkinud Rea Lest. Foto: Kaader filmist

Kas millalgi tuleb aeg, mil Eesti inimene saab öelda: eksistentsialistlike maakoorepuurimiste aeg on läbi, meie olemuse ja vabaduse otsingute raske vanker on meie rahvuskehandi küljest lahti rakendatud? Millal saame öelda, et meie alateadvusesse aastasadadega ladestunud iiveldus on lahtunud?

Ma ei tea. Eesti filmitegijad annavad mõista, et neil pole plaaniski niisuguseid küsimusi küsida. Järelikult usuvad nad, et ainest jagub. Järelikult on kinokultuuri tarbijais veel igatsust, leidmaks vastuseid filmimeeste esitamata jäetud küsimustele.

Sulev Keedus maalib oma uue filmiga «Mehetapja. Süütu. Vari» kahe ja poole tunni jooksul vaataja silme ette võimsa triptühhoni. Ta alustab lõuendi katmist tagasihoidlikult monokroomselt ning ehkki alusvärvid jäävad süngeks, lõpetab ta suure maalritöö filmi kolmandas osas üsna värviküllasena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles