Keskmisest tükk maad lühem poiss või tüdruk ei hüppa ka ähvardamise peale kõrgust sama palju, kui suudab pikkade jalgade ja atleetliku kehaga klassikaaslane. Kui lüüa õpilasi nürimeelselt ühe puuga – või siis ühe latiga, kui soovite, võib juhtuda, et too väiksemat kasvu jüts hakkab kehalise kasvatuse tunde ja üldse sportimist vihkama. Niisugune tulemus on aga risti vastupidine õppeaine mõttele – julgustada inimest liikuma ja füüsiliselt pingutama ning tekitada selline harjumus.
Tellijale
Juhtkiri. Norm ja areng
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seda silmas pidades jääb üle tõdeda, et kehalise kasvatuse tunni muutmine moel, mida tänases Sakalas kirjeldatakse, on üsna jumekas. Areng ja eesmärkide püstitamine ongi elus tähtsamad kui mingite normide täitmine.