Noored ettevõtjad loovad reaalsusest virtuaalsuse

Priscilla Õmblus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
20-aastane Johannes Kruusma ja 19-aastane Madis Kirsman tulid Sakala toimetusse tutvustama tööks vajaminevat atribuutikat. Aukohal on loomulikult põhiline töötegija, 360-kraadiseid pöördeid sooritav kaamera Matterport Pro 2, mis teeb pildistamiseks 30 sekundi jooksul tiiru ümber oma telje.
20-aastane Johannes Kruusma ja 19-aastane Madis Kirsman tulid Sakala toimetusse tutvustama tööks vajaminevat atribuutikat. Aukohal on loomulikult põhiline töötegija, 360-kraadiseid pöördeid sooritav kaamera Matterport Pro 2, mis teeb pildistamiseks 30 sekundi jooksul tiiru ümber oma telje. Foto: Elmo Riig

Viljandis tegutseb äsja gümnaasiumi lõpetanud kahe noore ettevõtja eestvedamisel reklaamiagentuur, mis loob reaalsusest virtuaalsuse ja vastupidi – noorte initsiatiivil loodud Avar Agentuur viib huvilised ekraani vahendusel tuurile, mis annab objektist tavafotoga võrreldes veelgi täpsema ehk koguni 360-kraadilise ülevaate.

Avar Agentuuri loojad on 19-aastane Madis Kirsman ja 20-aastane Johannes Kruusma, kes tulid Sakala toimetusse tutvustama virtuaaltuuri loomiseks vajaminevat atribuutikat. Ühel noormehel oli käe otsas kastisuurune kaamera koos sinna kuuluva statiiviga ning teisel näpus virtuaalreaalsuse prillid ja tahvelarvuti. Tuli välja, et kaasasolev tehnika ongi noormeeste igapäevane töövahend, mille saab kus tahes püsti lüüa.

«Virtuaal- ja liitreaalsus on meid juba ammu huvitanud ning mõtlesime, kuidas kaks meiesugust noort saaksid Eestis sellises valdkonnas tegutseda. Interaktiivsed virtuaaltuurid tundusid olevat kõige mõistlikum ja turvalisem viis turule läheneda. Algkapitali polnud, et hakata suuri asju tegema, ning mõtlesime, et võiks kuidagi väiksemalt alustada,» rääkis Madis Kirsman.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles