Juhtkiri. Kohukesest kolmerattaliseni

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

Poliitilise välireklaami omaaegsel piiramisel oli ilus eesmärk: nii loodeti, et raha võim jääb väiksemaks, sest rikkamatel parteidel pole lõputult võimalusi valijate ajusid sisutühjade plakatitega pesta. Tulemus nii ilus ei olnud. Vähemalt kui me ei ürita asja iga hinna eest positiivsena näha ja rõhuda sellele, et poliitikute ja nende reklaamiagentuuride loomingulisus kasvas mitu korda.

Tohutud Edgar Savisaare näopildid kadusid küll kuu aega enne valimisi Tallinna tänavatelt, kuid asemele hiilis K-kohuke. Justkui oli valimisreklaam ja samas nagu ei olnud ka. Võib ju öelda, et Savisaar on nüüd kohtu all ja isegi tema enda partei on ta sisuliselt isoleerinud. Ent kuigi Keskerakond on sageli olnud hallidel aladel rappa juhatav teenäitaja, ei ole ta selles vallas kaugeltki ainus.

Kust jookseb poliitilise välireklaami piir, on sageli keeruline kindlaks teha. Kui kandidaat riputab oma näo ja nimega plakati võõrale teadetetahvlile, siis see on välireklaam. Ent poliitika on kutsetegevus ning kutsetegevusega seotud asukohti tähistatakse tihtipeale oma nime ja näoga. Niisiis võiks mõni peatänava ääres kinnisvara omav poliitik vabalt panna majaseinale oma nime ja näoga postri ning öelda, et ta tegeleb seal poliitikaga, näiteks kohtub valijatega. Või kui tal juhtub olema kolmerattaline roller, siis seada sellele samasugused reklaamid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles