FILMIARVUSTUS. Mõhk ja Tölpa relvi ostmas

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vuntsid ja bakenbardid, laiad pintsakureväärid ning katkematu kuulisadu on «Päästik valla» («Free Fire») peamised kaubamärgid.
Vuntsid ja bakenbardid, laiad pintsakureväärid ning katkematu kuulisadu on «Päästik valla» («Free Fire») peamised kaubamärgid. Foto: Forum Cinemas

Mis saab valesti minna, kui iiri terroristid võtavad relvatehingule kampa paar tölli, kes on üldiselt Mõhu ja Tölpa ookeanitagused ekvivalendid? Muidugi läheb kõik valesti. Briti režissööri Ben Wheatley eelmine film «High-Rise» oli sotsiaalkriitiline psühho­draama, mille tegevus toimus seitsmekümnendate keskpaigas Londoni äärelinnas. 

Hüperkineetiline «Päästik põhja» (oeh, kas pealkirju peab ikka tingimata tõlkima?) viib sellest ajast kolm aastat edasi ühte Bostoni hüljatud laoruumi aastal 1978. Sellegipoolest on tehniliselt tegemist briti filmiga, mis filmiti Brightonis ja mis ei ole päris kindlasti tüüpiline film. 

Põhimõtteliselt on kõrvale jäetud kogu võimalik süžeeliin ning keskendutud pelgalt poolteist tundi kestvale finaalile, kus tulistatakse ohjeldamatult, laskemoonavaru ei saa kunagi otsa ning olulisemad tegelased saavad tabamused hakatuseks õlga või kätte. Antud juhul on tegemist ristandiga Tarantino «Resevoir Dogs’ist» ja absurdikomöödia «Naked Guni» triloogiast, Sam Peckinpah’ suurepärased vesternid on kindlasti režissöörile kustumatu mulje jätnud. Kangelasi pole, kõik on antikangelased. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles