Haide Männamäe ja Toomas Tross, kuidas said teist klounid?
Toomas Tross: Juhuse tahtel.
Haide Männamäe: Vahetult pärast Kopenhaageni teatrikooli lõpetamist, kui olime Eestis tagasi, kutsus üks sõber meid oma laste sünnipäevapeole esinema. Me ei osanud välja mõelda muud, kui pistsime teatrikoolist alles jäänud klounininad ette ja läksime. Nii see lumepall veerema hakkaski. Meid kutsuti ikka ja jälle siia ja sinna, ka endale hakkas meeldima.
Toomas Tross: Mul on alati olnud ettekujutus, et kloun on midagi kättesaamatut ja müstilist, et ta asetseb teatri võlumaailmas ammuste meistrite nimistus, sest tema olemasolu on ainiti seotud sellega, et ta teeb teiste inimeste olemise paremaks ja rõõmsamaks.
Mida tähendab olla kloun?
Toomas Tross: Ühest küljest on see meile töö nagu iga teine. Teisalt on see võimalus vaadata maailma helgema poole pealt.
Millised on klouni kolm kõige olulisemat omadust?
Haide Männamäe: Siirus, naiivsus, mängulust…
Toomas Tross: …ja jäägitu armastus publiku vastu.
Kas teil on maailma kuulsaimate klounide seas oma lemmikud?
Haide Männamäe: Nola Rae London Mime teatrist on üks tänapäeva naljakamaid naiskloune.
Toomas Tross: Ameerika teatrikloun Avner Eisenberg – tema mängustiil on meid tegutsemise algaastail tugevasti mõjutanud.
Haide Männamäe: Charlie Chaplin, kelle filmides paistab nalja tagant välja suur inimlikkus.
Toomas Tross: Ja Buster Keaton oma virtuoosliku akrobaatikaga.
Haide Männamäe: Või äsja ETV-s jooksnud Briti teleseriaali «Miranda» peategelane Miranda Hart, kes on lihtsalt pööraselt koomiline karakter, kuigi ilma klounininata nagu ka Ricky Gervais «Derekis».