Kontrolörid leiavad aina rohkem rikkujaid

Marko Suurmägi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enamik Viljandi autojuhte teab, et kella kasutades võib kesklinnas kaks tundi tasuta parkida. Sellest hoolimata on kontrollijad leidnud aastaga üle 1500 auto, mille juhid korra vastu eksisid.
Enamik Viljandi autojuhte teab, et kella kasutades võib kesklinnas kaks tundi tasuta parkida. Sellest hoolimata on kontrollijad leidnud aastaga üle 1500 auto, mille juhid korra vastu eksisid. Foto: Peeter Kümmel

Tänavu on kontrolörid teinud Viljandis valesti parkijatele veerandi võrra rohkem trahve kui mullu ja hüppe põhjuseks võib olla asjaolu, et tänavu saab turvafirma suure osa trahvirahast endale.

Eelmisel aastal leppisid Viljandi linnajuhid ning turvafirma G4S esindajad kokku, et linn ei maksa enam igakuist fikseeritud tasu, vaid firma saab suurema osa ametlikult viivistasuks nimetatavast trahvisummast endale.

Iga korrektselt määratud 120 krooni suuruse viivistasu pealt läheb G4S-ile 102 krooni ning 18 jääb linnale. Viljandi tasulise parkimise alal oli aasta algusest eilseni tehtud 1529 trahvi. Mullu kirjutati terve aasta jooksul välja 1351 viivistasu.

Linn ja turvafirma eitavad teenimise soovi

Valesti parkijatelt on tänavu linna kasuks välja nõutud 183 480 krooni, kuid linna kassasse jääb sellest ligi 27 500. «Meie eesmärk ei ole viivistasudega raha teenida,» sõnas Viljandi linnapea Kalle Jents.

Tema väitel oli tasulise parkimise ala loomise mõte parkimist korraldada, mitte raha teenida. Seetõttu on kesklinna tasulises tsoonis antud juhtidele võimalus parkida kaks tundi tasuta. Tänavate äärest ja parklatest soovitakse välja tõrjuda neid autosid, mille juhid töötavad kesklinnas ning tahaksid oma autot kesklinnas hoida terve päeva.

Ka G4S Viljandi müügijuht Tõnu Tamm kinnitas, et firma eesmärk pole viivistasudega suurt tulu teenida. Trahvimise sagenemist põhjendas ta sellega, et kui varem kontrollis parkimist vaid üks töötaja, siis nüüd teevad seda kõik turvafirma patrullid. Et tööle on pandud rohkem inimesi, on müügijuhi sõnul ka järelevalve parem.

Nagu Tamm selgitas, on täiesti tavaline, et kui patrullijad avastavad kesklinnas fikseeritud kellaajata parkiva auto, astuvad nad lähimasse kauplusesse ning uurivad, kas juht on seal. Kui juht leitakse, siis viivistasu välja ei kirjutata. «Kui kontrollija näeb viivistasu kirjutades, et autojuht jõuab oma auto juurde, siis ta tühistab protokolli,» kinnitas Tamm.

Parkimispiletite müügist on linn tänavu saanud 7321 krooni.

Vabaduse platsi küsimus läheb kaalumisele

Linnapea Kalle Jentsi arvates on praegune kord Viljandis igati õigustatud, sest parkimiskohtade nappusest hoolimata on võimalik kesklinnas autot parkida peaaegu igal ajal. Murekoht on Jentsi meelest Vabaduse plats, kus mõni aasta tagasi tasuline parkimine ära lõpetati.

Linnapea hinnangul on aeg näidanud, et Vabaduse platsi äärsete riigiasutuste ja maavalitsuse töötajad jätavad oma autod platsile ning keset tööpäeva on seal pahatihti
võimatu kohta leida. Ta pidas võimalikuks, et raekojas hakatakse taas kaaluma selle parkla tasuliseks muutmist.

Tõnu Tamme arvates on aga tasulise parkimise ala praegu Viljandis optimaalse suurusega ning tema Vabaduse platsil korra muutmist ei poolda. «Sellise kehva suusailmaga, mis Eestis enamasti on, Viljandis autodele kohti jätkub,» lausus ta. Nappima kipub neid ainult laupäeviti ning suurte ürituste ajal.

Tund aega parkimist maksab Viljandis 5 krooni.

TRAHVID

Tänavu on parkimiskontrolörid autojuhtidele määranud märgatavalt rohkem viivistasusid kui mullu.

2009    112

2010    153

Allikas: linnavalitsus

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles