Projekteerija on Edelaraudteele andnud dokumendid, mille järgi saab ehitaja hakata remontima Võhma ja Türi vahelist raudteelõiku, Võhma ja Viljandi vahelise lõigu projekteerimine aga alles kestab.
Raudtee remont algab oktoobris
Aktsiaselts Edelaraudtee korraldas ehitaja leidmiseks riigihanke ning kui praegu kestev vastuväidete esitamise aeg läbi saab, sõlmitakse võitjaga leping. Tööd Viljandi ja Türi vahel hakkavad pihta arvatavasti oktoobris.
321 miljonit krooni maksma mineva kapitaalremondi tulemusena peaks 2012. aastal saama Viljandist Tallinna sõita 15 minutit kiiremini ja senisest sujuvamalt. Praegu jõuab rong Viljandist pealinna 2 tunni ja 30 minutiga.
Raudteelõiku projekteeriva aktsiaseltsi Sweco Projekt planeeringute osakonna projektijuhi Vladimir Keivi sõnutsi kerkib reisirongide sõidukiirus 120 kilomeetrini tunnis.
Türi ja Viljandi vaheline raudtee on ehitatud 1970. aastate algul, kasutades R50 tüüpi rööpaid, naelkinnitusi, paekivikillustikku ja puitliipreid. Tööde käigus võetakse praegune rööpajätkudega, paekivikillustiku ballastil raudtee üles ja asendatakse rööpajätkudeta raudbetoonist liipritega raudteega.
Aktsiaseltsi Edelaraudtee Infrastruktuur juhataja Rain Kaarjas rääkis, et Türi ja Viljandi vaheline raudteelõik on halvas tehnilises seisus, kuid reisijateveo statistika näitab häid tulemusi. «Sellel lõigul on viimastel aastatel peale- ja mahaminekute arv 20 protsenti tõusnud,» sõnas ta. «Teelõik on inimeste hulgas populaarne ning see tähendab, et seal tuleb kiirust suurendada.»
Raudtee lähedal elavatele inimestele lubas projekteerija, et väheneb sealt kostev müra.